تصاوير منتخب

۱

خیانت در زندگی مشترک

مجموعه : روانشناسی زناشویی

خیانت در زندگی مشترک

خیانت در زندگی مشترک، فقط به این معنا نیست که با جنس مخالف دیگری غیر از همسرت رابطه برقرار کنی. خیانت یعنی بی توجهی به همسر، بی توجهی به علائقش.به رشدش، به پیشرفتش، به آرامشش، به تفریحش و … . همسر شما بعد از خودتان مهم ترین فرد در زندگی تان است، بنابراین باید او را در اولویت  اول زندگی  قرار دهید. اگر خبر خوبی شنیده اید اول از همه به همسرتان بگویید و او را خوشحال کنید. اگر هدف و برنامه جدیدی در ذهن دارید اول او را مطلع کنید. همسرتان باید اولین کسی باشد که از اتفاقات خوب و بد زندگی تان مطلع می شود. اگر به هر دلیلی، همسرتان شخص نخست زندگی تان نیست، خیانت در رابطه اتفاق افتاده. اگر کار،دوستان،تفریح و … جای مهم تری در زندگی تان دارد، روزبه روز از همسرتان دور خواهید شد و این خیانت به محبت، اعتماد، امنیت و … در زندگی مشترک است.

#عاطفه نکویی #روانشناس. بهمن ۹۶

نظرات (۱)

  1. مورد خیانت قرار گرفتن توسط فردی که خیلی دوستش دارید بسیار دردناک و عذاب آور است. تصور اینکه فردی که فکر می کردی تا همیشه در کنار شما عاشقانه زندگی خواهد کرد به شما خیانت می کند و به شما دروغ می گوید ملال آور است. این احساس خشم باعث احساس رنجش و ناامیدی شما به همسر خود و حتی تصمیم به طلاق می شود. اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است چرا همسرم به من خیانت کرد. من کجای زندگی کوتاهی کردم که همسرم به من خیانت کرد؟
    اگرچه خیانت به همسر هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد، با این حال آمارها نشان می دهد مردان بیشتر از زنان به خیانت به همسر خود بعد از ازدواج اعتراف کرده اند. زنان مخلوقات بسیار حساسی هستند و بعد از مواجه با خیانت شوهر از لحاظ عاطفی و روحی بسیار آسیب می بینند. همچنین زنان بعد از خیانت شوهر دچار عذاب و شکنجه روحی می شوند و مدام از خود می پرسند چرا این اتفاق افتاد؟ چرا یک مرد متاهل به همسر خود خیانت می کند؟ برای پاسخ به این سوالات و بررسی علت خیانت همسر با مشاوره باما همراه باشید:

    خیانت به همسر به دلیل عدم رشد و بلوغ فکری

    دکتر هیل، روانشناس: مرد ها به طور کلی، هزاران دلیل برای خیانت به همسر خود دارند. بر اساس تجربه مرکز مشاوره خودم، متوجه یک نوع از عدم بلوغ عاطفی و روحی در افرادی که به همسر خود خیانت کرده بودند شدم. نبود رشد فکری و عاطفی برای زمان گذاشتن، متعهد بودن به همسر، و انرژی گذاشتن برای کار کردن از طریق موضوعات اصلی در روابط زناشویی با همسر خود را اغلب در اولویت این مردان نبوده است. در عوض، چنین مرد هایی اغلب به فعالیت هایی که هم به خود و هم به همسر و خانواده خویش آسیب می رساند دست می زنند که خیانت یکی از چنین فعالیت هاست. پیامدهای سوزان و دردناکی که اغلب با عواقب بعدی خیانت به همسر همراه است تا بعد از فاش شدن حقیقت در نظر گرفته نمی شود. مردان خیانت کار معمولا یک تمایل آشکاری به بی ملاحظه و بی فکر نشان دادن خود دارند.

    خیانت به همسر به خاطر احساس ناکافی بودن

    دکتر دنیل، درمانگر اختلالات جنسی: چرا مردها به همسر خود خیانت می کنند؟ یک احساس گناه از ناکافی بودن در زندگی مهمترین دلیل برای احساس تمایل خیانت به همسر محسوب می شود. وقتی به یک مرد در زندگی مشترک مکررا این احساس حقارت و بی اهمیت بودن در نقش یک مرد القاء شود، آنها به دنبال زنی می گردند تا این احساس عزت نفس را به آنها برگرداند. در حقیقت مردها به دنبال پر کردن این خلاء عاطفی که همسر شان ایجاد کرده با فرد جدیدی روابط نامشروع برقرار می کنند. جستجوی حمایت عاطفی و مورد توجه قرار گرفتن توسط فردی غیر از همسر، دلیل روشنی از خیانت به همسر می باشد.

    خیانت به همسر به خاطر اختلالات جنسی

    دکتر گرید، مشاور اختلالات جنسی: چه چیزی باید در مورد خیانت مرد به زن خود در نظر گرفته شود؟ هر نشانه ای از مشکلات برقراری رابطه جنسی و عشق بازی با همسر می تواند یک هشدار باشد. مرد ها به دلیل داشتن اختلال جنسی خیانت می کنند، حال این خیانت آنلاین باشد یا در فضای واقعی. مرد خیانت کار احتمالا نمی داند چگونه برقراری رابطه عشقانه و یا رابطه جنسی با همسر خود را درخواست کنند و یا حتی اگر درخواست کنند، نمی دانند طوری درخواست کنند تا ارتباط عاطفی با همسر خود برقرار کنند. بنابراین چنین مردهایی به دنبال یک رابطه نامشروع می گردند تا خواسته و میل جنسی خود را بدانوسیله ارضاء کنند.

    مرها خیانت به همسر را خود انتخاب می کنند

    دکتر لاواند، مشاور خانواده: هیچ چیزی عاملی مرد را باعث به خیانت به زن خود نمی کند، مردها خیانت به همسر را انتخاب می کنند. خیانت یک انتخاب است. او می تواند این کار را با اختیار خود انتخاب کند یا انتخاب نکند. خیانت مظهری از مشکلات زناشویی حل نشده و یا نشانه خلاء برآورده نشده می باشد. خیانت در حقیقت حاکی از ناتوانی مرد در تعهد کامل به همسر، خانواده و ازدواج خود می باشد.

    خیانت به همسر به خاطر خودخواهی مرد

    دکتر سن، روانشناس: در ظاهر، دلایل مختلفی برای خیانت شوهر به همسر خود وجود دارد. مانند تنوع طلبی و هوس رانی مرد، عقده حقارت در جلب توجه زنان، احساس ضعف، عدم احساس خوشبختی در زندگی و غیره. در واقعع ریشه تمام دلایل بالا را می توان در خودخواهی و خودپسندی مرد خیانت کار یافت. خودخواهی که یک مرد را از تعهد به زن و زندگی زناشویی خود و فداکاری برای خانواده باز می دارد.

    خیانت به همسر به دلیل عدم قدردانی

    دکتر تابی، مددکار اجتماعی بالینی: در حالی که دلایل متعددی برای خیانت به همسر وجود دارد اما یکی از علل اصلی خیانت شوهر به زن خود عدم قدردانی و تشکر از مرد از طرف زن است. خیلی از مرد ها باور دارند که برای زن و زندگی خود بسیار تلاش می کنند و احساسات خود را در درون نگه می دارند. اما وقتی چنین زحماتی توسط همسر ایشان نادیده گرفته می شود و از در واقع زن به شوهر خود بی توجهی می کند، مرد سعی می کند تا تعریف و تمجید و قدردانی را در جای دیگری جستجو کند و در نتیجه با شخص دیگری که قدر او را می داند ارتباط برقرار می کند.

    خیانت به همسر به دنبال عشق و محبت

    دکتر دانا، درمانگر اختلالات جنسی: در دنیای پر مشغله امروزی بسیاری از زوجین بعد از ازدواج فراموش می کنند تا به همسر خود محبت و توجه کنند. در ازدواجی که عشق فراموش شده و گفتگوی زن و شوهر معمولا بر پایه منافع و منطق شده تا عشق و عاطفه، در صورت عدم ارضاء نیازهای عاطفی و احساسات شان از طرف همسر، مرد به دنبال فردی می گردد تا به احساسات او پاسخ دهد و به آنها توجه بیشتری شود.

    خیانت به همسر به خاطر تصور اشتباه از ازدواج

    دکتر دیبای، مشاور ازدواج : اغلب مرد ها به زن خود خیانت می کنند زیرا آنها انتظارات و تصورات اشتباهی از ازدواج و زندگی مشترک دارند. این مردها گمان می کردند وقتی ازدواج کردند زندگی درست خواهد شد. آنها فکر می کردند همیشه در کنار هم بدون مشکلات زندگی به راحتی زندگی خواهند کرد و همیشه رابطه جنسی و رابطه زناشویی آنها فوق العاده خواهد بود.
    با این حال، با شروع زندگی مشترک بعد از ازدواج، پذیرش مسئولیت های زندگی، تربیت فرزند و تحمل فشارهای مالی زندگی نیز آغاز می شود. در این موقع، مرد متوجه می شود به اندازه کافی وقت و انرژی برای خوش گذرانی با همسر خود را ندارد و گاهی همسر او به خاطر چنین فشارهایی وقت و انرژی کافی برای توجه به شوهر خود را ندارد. اینجاست که مرد به دنبال فرد دیگری برای ارضای میل جنسی و عاطفی خود می کند. او تصور می کند مشکل از زن اوست و ربطی به او و مشکلاتش ندارد. به همین دلیل به دنبال فرد دیگری برای خوش گذرانی و شاد بودن می گردد. البته که این تصور اشتباه سرانجام موجبات طلاق و جدایی چنین ازدواجی را به دنبال دارد.

    خیانت به همسر به خاطر اعتیاد به سکس

    دکتر ادی: مشاور خانواده و ازدواج: دلایل زیادی برای خیانت مرد به زن وجود دارد. یک روندی که در طول ۲۰ سال سابقه در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده شاهدش بودم افزایش تعداد مرد هایی است که به سکس اعتیاد دارند. این افراد در واقع از سکس سوء استفاده می کنند تا بدینوسیله خود را از پریشانی احساس که اغلب به خاطر آسیب های روحی گذشته و بی توجهی هایی که به شده رها کند. آنها برای جلب اعتماد و احساس رضایت و لذت، تلاش می کنند. آنها اغلب احساس حقارت و ضعیف بودن می کنند و تقریبا اکثر آنها در برقراری ارتباط عاطفی با دیگران ناتوان هستند. مرد هایی که تحت مشاوره قرار می گیرند یاد می گیرند چرا از یک رابطه جنسی سوء استفاده می کنند و چرا به همسر خود خیانت می کنند. همچنین با تغییر نگرش خود نسبت به آسیب های روانی که در گذشته بر آنها وارد شده و آموزش راه های صحیح برقرای ارتباط عاطفی با همسر در یک رابطه سالم، احتمال خیانت به همسر در آنها به شدت کاهش می یابد.

    خیانت به همسر به خاطر حس ماجراجویی

    دکتر اواسادوسکی، مشاور خانواده: میل به ماجراجویی و هیجان و کنجکاوی یکی از دلایل خیانت شوهر به زن می باشد. در واقع این یک بازی و سرگرمی برای رهایی از زندگی روزمره، آخر هفته های کسل کننده و نبود انگیزه در زندگی می باشد. همچنین مردها برای رهایی از فشارهای زندگی، فرار از مسئولیت ها و وظایف محول شده به آنها اقدام به برقراری رابطه زناشویی نامشروع با جنس مخالف می کنند. این ارتباط می تواند به صورت دوستی آنلاین و یا حضوری باشد.

    خیانت به همسر به بهانه های مختلف

    دکتر دیوید، روانشناس: اول از همه باید بدانیم که تفاوت بین دلایل خیانت مرد به همسر خود وجود دارد:
    تنوع طلبی، احساس خستگی از زندگی، حس کنجکاوی و ماجراجویی، نداشتن تعهد اخلاقی به ازدواج، کمبود محبت.
    دلایلی که مردها برای خیانت به همسر خود بیان می کنند شامل این موارد است: میل جنسی همسر من پایین است و نمی تواند نیاز جنسی من را تامین کند، ازدواج ما در حال فروپاشی و شکست است، از همسر خود راضی نیست و خوشنود نیستم، همسرم عوض شده و رفتارش مثل گذشته خوب نیست، همسرم اضافه وزن دارد، همسرم خیلی غر می زند و مدام می خواهد من را تغییر دهد، دعوا با همسر، احساس رضایت از رابطه جنسی و عاطفی با شخص دیگر غیر از همسر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی