تصاوير منتخب

۱۵۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

    • اس ام اس و پیامک جدید تبریک آغاز امامت امام زمان

      جشن نهم ربیع‌ الاول و آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با این اشعار و پیامک‌ ها جدید و اس ام اس تبریک ولایت و امامت امام زمان به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویید.

    • زنان و بیداری اسلامی

      زنان در طول تاریخ دیدگاه های متفاوت و متنازعی را نسبت به خویش تجربه نموده‌اند. در مکاتب و نظریه ‌های غربی جایگاه ارزشی زن با شعارهای فریبنده‌ای چون آزادی و دیدگاه‌های جنسیت گرا مورد تخریب و تخطئه قرار می گیرد. محرومیت از داشتن پوششی که مصونیت زن را تضمین نماید، اخراج از شغل و ممنوعیت از تحصیل به دلیل داشتن حجاب، نمودهای گزنده ای از اندیشه‌ های ارتجالی و متهورانه‌ای است که شعار آزادی و حمایت از زن را به سرابی مضحک مبدل می سازد. جریان بیداری اسلامی می تواند در بیدارسازی زنان و بازشناسی هویت حقیقی آنان نقشی ارزنده ایفا نماید. از این رو زنان جوامع اسلامی در راستای زدودن ابعاد چنین رهیافت ‌های سلطه جویانه ، وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند.

    • احادیثی از ائمه معصومین در باب حجاب و عفاف


      قال النبی(ص) لفاطمه(س) «ای شیء خیر للمرأه قالت ان لا تری رجلا و لایراها رجل فضمها الیه و قال: ذریه بعضها من بعض»
      پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند:
      چه چیز برای زن بهتر است حضرت فاطمه(س) فرمود: این که مردی را نبیند و مردی او را نبیند.

    • دختران خواستگار

      تصویر اینجا دخترها به خواستگاری پسرها می‌روند

      چرا دخترها نمی توانند یا نباید از پسرهای مورد توجه خود خواستگاری کنند؟این سؤال از سؤالات بسیار مهم و قابل توجه است و شاید برای بسیاری از دختر خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. برخی معتقدند چرا فقط آقایان همیشه به خواستگاری دختر ها می روند؟ چه اشکالی دارد زمینه ای فراهم شود که در صورت مساعد بودن شرایط بعضی دختر خانم ها هم از آقایان مورد توجه و علاقه خود خواستگاری کنند؟

       

    • چرا مردان از عشق همسرشان بی خبرند ؟

      

      یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد . به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند .

       

      -یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می ورزد .

       

    • برای شناخت همسر از چه راهی باید اقدام کرد؟

       

       سن خاصی را نمی توان برای ازدواج مطرح کرد یعنی عدد خاصی وجود ندارد بلکه این مساله تا حد زیادی به بلوغ شناختی ، بلوغ عاطفی، بلوغ جنسی و به خصوص بلوغ اقتصادی شما بستگی دارد. اگر فردی در خود احساس ازدواج کرده(کشش جنسی) و از طرف دیگر احساس می کند که نیاز به یک همراه و همسفر داشته و در ضمن به این نتیجه رسیده که تا حد زیادی توانایی مقابله با شرایط زندگی مشترک و سختی ها را داشته و توانایی حل مساله را دارد و از همه مهمتر بتواند حداقل مایحتاج زندگی را از لحاظ اقتصادی تامین کند، این فرد برای ازدواج کردن امادگی نسبی دارد. ضمن اینکه فرد باید به این توانایی و مرحله رسیده باشد که معیارهای واضح و مشخصی در مورد انتخاب همسر داشته باشد(یعنی بداند که برای ازدواج چه نوع شخصیتی را می پسندد ) و از طرف دیگر بتواند مطالعه کاملی در زمینه انتخاب همسر داشته باشد.

       

    • بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن!

       

      به نظر شما روابط دختر و پسر در دوران نامزدی چگونه باید باشد؟


      اصل مهم در دوران نامزدی، شناخت دو طرف از یکدیگر است. این شناخت شامل آگاهی لازم از تمام اجزای شخصیت طرف مقابل است؛ به گونه‌ای که جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی طبقات اجتماعی دختر و پسر نزدیک به هم باشد. دختر و پسری که با هم آشنا می‌شوند و دوران نامزدی‌ را شروع می‌کنند، باید شناخت از یکدیگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند و روابط‌شان بر مبنای همین اصل شکل بگیرد.


    • 6 نشانه برای ازدواج نکردن باشما

      در این مقاله سرنخ هایی وجود دارد که توسط آنها متوجه می شوید طرف مقابل تعهدی برای ازدواج با شما دارد یا خیر. اگر سه نشانه یا نشانه های بیشتری از نشانه های زیر در او وجود دارد مراقب باشد.

       در این مقاله سرنخ هایی وجود دارد که توسط آنها متوجه می شوید طرف مقابل تعهدی برای ازدواج با شما دارد یا خیر. اگر سه نشانه یا نشانه های بیشتری از نشانه های زیر در او وجود دارد مراقب باشد.

       

       

    • کینه شب بله برون




       

      همه چیز از روز بله بران شروع شد. زمانی که بر روی مقدار مهریه، خانواده ها داشتند به توافق می رسیدند که ناگهان مادر داماد یک مقدار باور نکردنی را که بسیار پایین تر از مقدار پیشنهادی ما بود مطرح کرد. ابتدا خانواده من بسیار مخالفت کردند و مجلس در حال به هم ریختن بود که با وساطت چند نفر از اقوام، جمع آرام گرفت اما وقتی بعد از مدتی که از جلسه گذشت و دیدیم که ایشان بر روی مقدار پیشنهادی خود اصرار ورزیده و از همه بدتر هیچ یک از اطرافیان وی حاضر به پادرمیانی و یا تعدیل نظر ایشان نیستند، با کوتاه آمدن خانواده من و البته وساطت بزرگترها مجلس بله بران خاتمه یافت.

       

    • مراقبش باش چشم را میگویم .


      مراقبش باش چشم را میگویم .

      ممکن است تو را به یک لحظه از بهشت به قعر جهنم بکشاند.

      یک بار نگاه آلوده میشود عادت شود .

      و آن وقت که عادت شد میشود بنده ی شیطان کند تو را ..

      قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ

      به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند ... (سوره نور آیه 30)

      ..

    • کجایی نیوتون! که ببینی جاذبه جنسی چه میکند

      یک سوال...؟

      اگر پیرزنی دنبال آدرسی بگردد ، فقط با اشاره ای

      جوابش را میدهند و غالبا هم نمیدانند...!

      ولی در برابر زن جوانی همه 118 میشوند...

      نزدیکترین راه تا مقصد

      راههای فرعی!میانبرها!

      و حتی چگونگی وضعیت آسفالت منطقه را گوشزد میکنند!

      کجایی نیوتون!

      که ببینی جاذبه جنسی چه میکند!!!

    • خواهرم با تو سخن می گویم...!


      خواهرم بیداری؟
      بی قرارم اینک...
      پشت خطم وصلی...؟
      خواهرم با تو سخن می گویم!
      اگر آقای غریبم آید
      و بگوید دختر
      سال ها پشت در غیبت اگر من ماندم
      این همه ندبه ی غربت خواندم
      همه اش وصل به گیسوی تو بود
      چه جوابی داری؟!
      اگر آقا گوید
      از سر عشقِ خیالی که تو کردی آواز
      من ندارم سرباز
      چه جوابی داری؟!
      دختر شیعه هنوزم وصلی..؟
      تو رو ارباب قسم
      قطع نکن
      سالها منتظرم...
      مرغ بی بال و پرم
      رحمی کن...
      "یادمان باشد باز
      این منو تو
      این ما
      همگی سد ظهور گل زهرا (سلام الله علیها) شده ایم..."

    • چرا دشمن دوست ‌دارد ما «بی‌حیا» باشیم؟


      نتیجه تصویری برای چرا دشمن دوست ‌دارد ما «بی‌حیا» باشیم؟


      زدودن حیا و تخریب عفت و پاکدامنیِ مردم ایران، بخصوص نسل‌جوان، چه سودی به‌حال دشمن دارد؟ چرا دشمنان ما با صرف هزینه‌های هنگفت، درصدد نفوذ فرهنگی و جایگزینی فرهنگ کثیف غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی هستند؟

    • بال فرشته را دارم




      درکلاس حجاب و تقوا،من


      بهترین درس و رشته را دارم


      ظاهرا،چادر است روی سرم


      بلکه بال فرشته را دارم

    • حدیث در مورد داشتن دختـــر:



      پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرماید:
      چه خوب فرزندانی هستند دخترانِ با حجاب. 
      هر کس یکی از آنها را داشته باشد، 
      خداوند آن را برای وی پوششی از آتش دوزخ قرار می دهد
      و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می سازد 
      و اگر سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، 
      جهاد و صدقه ای استحبابی از او بر می دارد.

    • سیره و دیدگاه حضرت زینب کبری (علیها سلام) نسبت به مسئله حجاب


      از آنجا که ترییت و فرهنگ و وراثت و اکتساب ، همه و همه در شکل گیری شخصیت انسان تاثیر تام دارند، فرزند حضرت زهرا(س)، زینب کبری(س) که  در این خانه و تحت تربیت شیوه های حضرت زهرا(س) وحضرت علی(ع) قرار گرفته بود، دقیقا پیروی و الگو از آن دو معصوم را در سیره و اخلاق پیش گرفت و دقیقا در همین راستا شیوه حضرتش در مساله حجاب و حضرت (س) در اهمیت حجاب و مساله عفاف زن همانقدر که حضرت زهرا(س) تکیه داشت ، سفارش نمود ولی از آنجا که در متون روایی ما و آثار تاریخی راجع به حضرت زینب(س) به جنبه های مبارزاتی آن حضرت اشاره بیشتری شده چه بسا مطالب و و فرمایشات آن عزیز در ارتباط  با حجاب منقول نگشته است اما همان مطلب کم و گفته های جسته و گریخته ای که با تتبع زیاد از گوشه و کنار بدست می آید، دلالت تامی بر مسئله دارد که برای نمونه به یکی دو مورد اشاره میکنیم:

    • حجاب و عفاف زن ایرانی


      (به روایت سفرنامه نویسان فرنگی) زن ایرانی از گذشته‌های دور، حجاب و عفاف خود را به‌طور کامل رعایت می‌کرده است و حتی از سایر کشورهای مشرق‌زمین نیز بیشتر اهتمام می‌ورزیده است. این مسئله، نه‌تنها در کتاب‌ها، نقاشی‌ها، و عکس‌های گذشته ایرانیان آمده است، بلکه جهانگردان و سایر افراد فرنگی نیز آن را با دقت و جزئیات فراوانی در سفرنامه‌های خود بیان کرده‌اند که البته آنچنان که از نوشته‌هایشان برمی‌آید – و گاهی آن را به صراحت بیان کرده‌اند – این است که آنان از این وضعیت، ناراضی بوده‌اند و از این‌که نمی‌توانستند همان برخوردی را که با زنان غربی داشته‌اند با زنان ایرانی نیز داشته باشند، متأسف بوده‌اند و گاهی برای ارضای کنجاوی شیطنت‌آمیز خود به ترفندهایی نیز دست زده‌اند.

    • تاریخچه حجاب در هند


      در هند حجاب سخت و شدیدی حکمفرما بوده است ولی درست روشن نیست که قبل از نفوذ اسلام در هند وجود داشته است و یا بعدها پس از نفوذ اسلام در هند رواج یافته است و هندوان غیر مسلمان تحت تأثیر مسلمانان ومخصوصا مسلمانان ایرانی حجاب زن را پذیرفته‌اند . آنچه مسلم است اینست که حجاب هندی نیز نظیر حجاب ایران باستان سخت و شدید بوده است . ازگفتار ویل دورانت در جلد دوم تاریخ تمدن بر می‌آید که حجاب هندی به
      وسیله ایرانیان مسلمان در هند رواج یافته است .

    • تاریخچه حجاب در ایران باستان


      از دائره‌المعارف لاروس نیز به دست می‌آید که حجاب در بین مادها و پارس‌ها وجود داشته است. همچنین در تفسیر اثنی‌عشری آمده است: «تاریخ نشان می‌دهد که حجاب در فرس قدیم وجود داشته است». در کیش «مازدیسنی» نامه شت مهاباد، آیه ۹۰ گوید: زن خواهید و جفت گیرید و هم خوابه دیگری را نبینید و بر او منگرید و با او میامیزید.»

    • بهترین کارها در دوران آخرالزمان


      امام صادق(ع) فرمود: امیرالمؤمنین در حالی که بر منبر کوفه نشسته بود، فرمود: خداوند زمین را از حجت خود خالی نمی‌گذارد، لیکن خداوند مردم را از دیدن امام مهدی(عج) محروم می‌کند. به خاطر ستم و ظلم و اسرافی که بر خود می‌کنند.
      درباره راه‌های رسیدن به امام عصر (عج) در آخر‌الزمان مطلبی را از کتاب «زبور نور» نوشته محمدرضا رمزی اوحدی برای عموم علاقه‌مندان منتشر می‌کنیم که در ذیل می‌خوانید:

    • راهی که امام صادق(ع) برای درمان سرفه سفارش فرمود

      مردى نزد امام جعفر صادق علیه‏‌السلام از سُرفه اظهار ناراحتى کرد، در حالى که من نیز حضور داشتم…
      الکافى به نقل از محمّد بن اُذَینه: مردى نزد امام جعفر صادق علیه‏‌السلام از سُرفه اظهار ناراحتى کرد، در حالى که من نیز حضور داشتم. امام به او فرمود : «در کفِ دست خود، قدرى کاشم (نوعى زیره کوهى) و به همان اندازه، شکر بریز و براى یک یا دو روز، این سَفوف را بخور.

    • روایتی عجیب از اربابمان امام صادق (علیه السلام) در مورد آخرالزمان

      روایتی عجیب از  اربابمان امام صادق (علیه السلام) در مورد آخرالزمان

      امام صادق (علیه السلام) (در مجلسى که صحبت از قدرت و شوکت بنی عباس و فقر و بد حالى شیعه مى‏ شد) فرمود:
      من در روزى که ابو جعفر منصور دوانیقى با موکب سلطنتى خود حرکت مى‏ کرد با او بودم او بر اسبى سوار بود که جمعى از خدم و سوارگانش همراهش بودند و جمعى دیگر از پشت سر مى ‏آمدند و من بر الاغى سوار بودم و دوش به دوش او مى‏ رفتم. به من گفت: یا ابا عبد اللَّه (کنیه امام صادق(علیه السلام)) به راستى جا دارد که به خاطر سلطنت و نیرویى که خدا به ما داده و عزتى که ارزانى داشته خوشحالى کنى و به مردم نگویى که شما و اهل بیت شما سزاوارتر از ما به این سلطنت بودید، زیرا اگر چنین حرفى را بزنى ما را هم علیه خودت و هم علیه مردم تحریک کرده‏ اى.

    • گناه از عوامل کم شدن روزی

      امام صادق (ع) می فرمایند : إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیُذْنِبُ فَیُحْرَمُ‏ بِذَنْبِهِ‏ الرِّزْقَ‏.

      مومن گاه گناه میکند و سبب محرومیت وی از روزی اش می شود .

      بحار . ج ۹۰ . ص۲۸۸

      _________

    • عذاب زنان گنهکار

      امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: 
      روزی من و فاطمه نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رفتیم. پیامبر سخت می‌گریست.
      من گفتم:

    • اثرات چشم چرانی و راه های درمان آن

      طبق بررسی‌های روانشناختی، هر وقت چشم چرانی به یک عادت تبدیل شود و حداقل به مدت شش ماه ادامه یابد، بایستی دیگر آن را یک بیماری روانی و جنسی دانست. چشم چرانی نقطه مقابل بیماری خودنمایی است.