تصاوير منتخب

۱۶۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

    • می‌خواهم مجرد بمانم

      می‌خواهم مجرد بمانم

      برای بعضی از دختران امروزی پیشرفت و استقلال چیزی است که با ازدواج جمع نمی شود. آنها می خواهند همه قله های موفقیت را فتح کنند، لذت دنیای تجرد را ببرند، به اندازه کافی مستقل و محکم و توانمند شوند و بعد از تمام این مشغله ها جایی هم برای ازدواج و زندگی مشترک باز کنند. اتفاقی که گاهی آنها را از دوران طلایی ازدواج به دوران تجرد قطعی می رساند.

    • آیا به من علاقه دارد؟!

      آیا به من علاقه دارد؟!

      داستان عشق، مثل همیشه پیچیده و مبهم است. با گذشت زمان و تغییراتی که در روابط انسانی حاصل شده به نظر می‌رسد زنان جرات‌مند‌تر شده‌اند و دیگر مانند سابق، کم‌رو و خجالتی نیستند. اما آنها همچنان در مورد وضعیت و سرنوشت خود، دچار ابهامند. بسیار دشوار است که بتوان به ذهن یک مرد نفوذ کرد و رویدادهای آینده را پیش‌بینی نمود.

    • چرا زن‌ها خواستگاری شما را رد می‌کنند؟

      چرا زن‌ها خواستگاری شما را رد می‌کنند؟

      وقتی فکر می کنید گزینه مناسب ازدواج تان را پیدا کرده اید، باید با آمادگی کامل به سمت او بروید و پیشنهاد ازدواج بدهید. شما چه از طریق یک واسطه آشنا شده باشید، چه خواستگاری رسمی خانوادگی در میان باشد و چه در محیط کار و دانشگاه طرف مقابل تان را پیدا کرده باشید، در هر صورت باید اصولی را رعایت کنید تا محبوب تر باشید. ما دلایل رایج نامطلوب به نظر رسیدن شما از سوی یک زن را برایتان می گوییم. بقیه ماجرا دست شماست که تا چه حد بتوانید در رابطه و آشنایی موفق عمل کنید.

    • وقت آستین بالا دادن شما کی می رسد؟

      وقت آستین بالا دادن شما کی می رسد؟

      اگر قرار است همین روزها از تجرد خداحافظی کنید و به جرگه ی مرغ و خروس ها بپیوندید، لازم است اول کلاهتان را پیش خودتان قاضی کنید و به این سوال پاسخ دهید: حالا که قصد تشکیل خانواده دارم آیا به بلوغ رسیده ام؟ اگر فکر میکنید سوال درستی نپرسیده ام اشتباه می کنید. این دقیقا همان سوالی است که شما باید اول به آن پاسخ دهید و بعد به فکر پروسه ی خواستگاری بیفتید..

    • خواستگار عزیز! به من دروغ بگو!

      خواستگار عزیز! به من دروغ بگو!

      آیا او ادعا‌هایش درست است یا تنها برای به دست آوردن دل شما چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد؟ و آیا او همین‌قدر آرام و قابل اعتماد است یا قرار است بعد از رسیدن به شما، نقاب از چهره‌اش بردارد و فرد دیگری شود؟ جواب دادن به این سۆال‌ها کار هر کسی نیست. اما اگر شما، بتوانید زبان بدنش را رمزگشایی کنید، می‌توانید تا حدودی از درست بودن حرف‌هایش مطمئن شوید و بدانید خود واقعی‌اش، همین فرد است یا نه! پس پیش از آنکه جواب نهایی را بدهید، در خواندن زبان بدن حرفه‌ای شوید.

    • ازدواج کنید و درس بخوانید

      ازدواج کنید و درس بخوانید


      دختری هستم نوزده ساله دانشجوی سال اول دانشگاه هستم، مانند هر دختری در فکر ازدواج هستم و همواره در ذهنم این مطلب می گذرد؛ ولی از سوی دیگر من تازه دانشگاه قبول شده ام، و نمی خواهم موقیعت دانشگاه را از دست بدهم. این تعارض در درونم، من را رنج می دهد. از طرفی نیازی که به جنس مخالف در درونم احساس  می کنم، و همچنین جدا شدن از تحصیلات دانشگاهی را کمبود اجتماعی می دانم، چه کنم؟

    •   ضرورت شناخت قصه عشق در انتخاب همسر

       ضرورت شناخت قصه عشق در انتخاب همسر

      شاید تاکنون از خودتان پرسیده باشید چگونه است که از فردی برای ازدواج خوشتان می آید و از دیگری نه؟

      اید هم بارها از انتخاب دیگران در این زمینه حیرت کرده اید، به گونه ای که هیچ پاسخی برای این سوال نیافته اید که بر چه اساسی دوست شما ، فلانی را به عنوان شریک زندگی اش انتخاب کرده است؟!

    • باید و نبایدهای دیدار اول

      باید و نبایدهای دیدار اول

      وقتی برای اولین بار با فردی که به عنوان کیس ازدواج به شما معرفی شده قرار می گذارید، در یک دیدار کوتاه باید بهترین برخورد را داشته باشید تا احتمال قرار بعدی بیشتر شود.

    • با چشمانی باز سند ازدواج را امضا کنید

      با چشمانی باز سند ازدواج را امضا کنید

      عقد نکاح پیچیده‌ترین عقد مصرح در قوانین مدنی کشور است. پیچیدگی حقوقی مربوط به عقد نکاح ناشی از اهمیت شخصیت طرفین برای انعقاد آن است. در پی انعقاد نکاح، تکالیف بسیاری بر ذمه زن و شوهر قرار می‌گیرد؛ بنابراین قبل و پس از ایجاد رابطه زوجیت و نیز انحلال آن حاوی نکات حقوقی فراوانی است.

    • حتما پیش از خواستگاری بخوانید!

      حتما پیش از خواستگاری بخوانید!

      طرح شما برای اولین جلسه خواستگاری چیست؟ می خواهیم از نیم. خواستگاری رفتن در هر گوشه از کشور راه و رسم خودش را دارد. حتی در هر خانواده ای رسم و رسوم و آداب این کار متفاوت است اما معمولا استانداردهایی برای این کار در نظر گرفته می شود که در این مطلب با آن آشنا می شوید.

    • پیش نیازهای ازدواج دوم

      پیش نیازهای ازدواج دوم

      یکی از مشکلات رایج بعد از طلاق یا بهم خوردن نامزدی، مشکل در تصمیم گیری برای ازدواج دوم و نداشتن اعتماد به نفس برای انتخاب درست همسر و ترس از شکست دوباره در ازدواج دوم است.

    • عشق دوران مجردی تان از کدام نوع است؟شهوانی یا عاقلانه

      عشق دوران مجردی تان از کدام نوع است؟شهوانی یا عاقلانه

      عشق های دوران مجردی انواع مختلفی دارد. می دانید عشق شما از کدام نوع است؟

      یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان عشق «اشترنبرگ» است، وی در سال (1987) در کتاب "قصه عشق" نظریه مثلثی عشق را بیان می کند. وی معتقد است که عشق دارای سه مولفه «میل، صمیمیت و تعهد» است. اشترنبرگ انواعی از عشق را بر اساس این سه مولفه مطرح می کند که در ادامه به برخی از آنان اشاره می کنیم:

    • آیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد؟

      آیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد؟

      رابطه بین گروه خونی و ازدواج افراد با هم سوالی است که بسیاری از زوج های جوان به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه آیا افراد با گروه های خونی مشابه می توانند با هم عقد کنند؟ و یا اینکه ازدواج با چه گروه های خونی مناسب تر است؟ در اینجا سعی می کنیم پاسخ این سوالات را ارائه دهیم.

    • ازدواج هندوانه سربسته نیست!

      ازدواج هندوانه سربسته نیست!

      امروزه خیلی از جوانان می‌گویند نمی‌خواهند چشم بسته ازدواج کنند و معمولا یکی از دغدغه‌های آنها، پیدا کردن مشخصه‌هایی است که آنها را در پیش‌بینی ازدواجی موفق یاری ‌کند. خوشبختانه بیشتر صاحبنظران معتقدند با این همه دستاورد علمی که در زمینه فرایندهای ارتباطی زوج و عوامل موثر بر سلامت یا عدم سلامت رابطه زوج وجود دارد، تا حد زیادی می‌توان یک ازدواج موفق یا ناموفق را پیش‌بینی کرد...

    • کدام پیشنهادهای ازدواج را جدی بگیریم؟

      کدام پیشنهادهای ازدواج را جدی بگیریم؟

      برای هر دختری پیش می‌آید که در زندگی چند بار درمعرض پیشنهاد ازدواج قرار می‌گیرد. سال‌ها قبل این پیشنهادها سنتی بود و در قالب خانواده‌ها و با نظارت آنها مطرح می‌شد و خانواده‌ها با تجربه و درایتی که داشتند آنها را مدیریت می‌کردند اما حالا در بیشتر مواقع دخترها خودشان در معرض پیشنهاد ازدواج قرار می‌گیرند و بعد آن را به خانواده منتقل می‌کنند. مشکل اینجاست که دخترهای جوان تجربه کافی ندارند و ممکن است اشتباه کنند. ممکن است کسی که پیشنهاد را مطرح می‌کند قصد واقعی برای ازدواج نداشته باشد. برای اینکه بفهمید فردی که به شما پیشنهاد ازدواج می‌دهد چقدر در تصمیم خود مصر است، این سؤالات را از خودتان بپرسید. اگر جواب‌تان به آنها مثبت بود، می‌توانید پیشنهادی که به‌ شما شده را جدی بگیرید.

       

    • واسطه‌ای برای ازدواج نیازمندیم

      واسطه‌ای برای ازدواج نیازمندیم

      اگر از قدیم گفته‌اند هر اتفاق مهمی که در جامعه رخ می‌دهد از همین جلسه های فوق سری و گروهی زنانه کلید می‌خورد نگویید نه! نمونه‌اش جلسه دیروز خانم‌های همسایه‌ی ما بود و مطرح شدن مبحث ازدواج و انتخاب همسر و رو کردن آمارها و اسامی جدید دختران و پسران دم بخت!

    • آیا با آرایش می توان شانس ازدواج را بالا برد؟

      آیا با آرایش می توان شانس ازدواج را بالا برد؟

      همین انسان زیبا که مورد ستایش فرشتگان و مورد حسادت شیطان قرار گرفت، گویا به همان اندازه زیبایی که خداوند برایش مقرر داشته بود، رضایت نداد وهوس کرد که از آنچه خداوند او را آفریده نیز، زیباتر و مطلوب‌تر باشد و در این راه دست به ابتکارات و ابداعاتی زد، لباس، زیورآلات و...سپس لوازم آرایشی از گل و برگ و ریشه گیاهان درست کرد، و سرانجام به ساخت و تولید لوازم آرایش شیمیایی و کارخانه‌ای روی آورد. و امروزه یکی از پرفروشترین محصولات که در اطراف و اکناف دنیا تولید می‌شود، لوازم و وسایل آرایشی و زیبایی است.

    • فاصله تحصیلی چطور کامتان را تلخ می‌کند؟

      فاصله تحصیلی چطور کامتان را تلخ می‌کند؟

      در ازدواج ملاک های زیادی وجود دارد که شما باید تناسب را در آنها رعایت کنید. یکی از این ملاک ها سطح تحصیلات شما است. این تناسب شاید تا الان برایتان دغدغه نبوده باشد اما باید بگوییم اگر به تناسب تحصیلی توجه نشود ممکن است ناهنجاری ها و نارضایتی ها از زندگی، به قدری حاد شوند که زوجین قادر به تحمل یکدیگر نباشند.

    • نشانه‌هایی برای آن که بفهمید او به شما علاقه دارد

      نشانه‌هایی برای آن که بفهمید او به شما علاقه دارد

      یک رابطه می تواند گیج کننده باشد؛ دانستن این که آیا یک مرد مجرد در محل کارتان به شما علاقه دارد یا این که صرفا مودب است سخت است. آیا واقعا تمایل دارد شما را بهتر بشناسد، یا این که حوصله اش سر رفته است و تنها می خواهد زمان را سپری کند؟ مجرد ها به یک سری نکات برای این که چگونه یک دوست یا همکار را از کسی که می خواهد شما را بهتر بشناسد تشخیص دهند نیاز دارند.

       

    • دیر ازدواج کردن چه دردسرهایی دارد؟

      دیر ازدواج کردن چه دردسرهایی دارد؟

      شقایق، حدود چهل و پنج سال سن دارد، معلم است و به تازگی به خانه‌ بخت رفته است. او می گوید، دختر بزرگ خانواده بوده و دغدغه همیشگی‌ش برای زندگی درس خواندن بوده است. بعد از به اتمام رساندن دوره‌ دکترا تصمیم برای تشکیل زندگی می گیرد و با توجه به اینکه دختران در فرهنگ ایرانی انتخاب می شوند، به قول خودش برای ازدواج دیر شده و تنها علت او برای ازدواج فرار از تنهایی عنوان می شود.

       

    • 7 هشدار درباره ازدواج با همکار

      7 هشدار درباره ازدواج با همکار

      در حال حاضر بیشتر ساعت‌های عمر افراد در محیط کار سپری می‌شود و طبیعی است که ساعت‌های طولانی در ارتباط بودن با هم باعث ایجاد علاقه و عشق شدید ‌شود...

       

    • توصیه‌هایی برای ازدواج با مردان ناموفق در ازدواج

      توصیه‌هایی برای ازدواج با مردان ناموفق در ازدواج

      انتخاب فرد مناسب برای شروع زندگی که درن با مشکلات اندکی مواجه شوی، از دغدغه های تمام افرادی است که در سن ازدواج به سر می برند. این مسئله در میان دختران که به نوعی در گردونه انتخاب قرار می گیرند و حق انتخاب در میان آنهاوجود ندارد،‌ بیشتر دیده می شود.

       

    • چرا پسران مجرد با زنان مطلقه ازدواج می کنند؟

      چرا پسران مجرد با زنان مطلقه ازدواج می کنند؟

      شاید در اطرافیانتان دیده باشید که یک پسر مجرد، برای ازدواج سراغ زنی مطلقه رفته است. اتفاقی که از نظر اطرافیان مثبت ارزیابی نمی شود اما این روزها در حال شیوع است.

       

    • آقای داماد چه کاره‌اند؟

      آقای داماد چه کاره‌اند؟

      یکی از مهم‌ترین عواملی که دختران باید در هنگام ازدواج در نظر بگیرند، شغل همسر آینده‌شان است. نوع کار یک مرد بر زندگی مشترک تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل، هنگام خواستگاری شغل و میزان درآمد، جزء مهم‌ترین سئوالاتی است که پرسیده می‌شود. داشتن شغل مناسب لازمه‌ی هر ازدواجی است، چرا که می‌تواند بر میزان هزینه‌های زندگی مشترک تاثیر بگذارد.

    • وقتی خبری از خواستگار نیست...

      وقتی خبری از خواستگار نیست...

      کاری به این نداریم که چه عواملی باعث می شوند شانس ازدواج یک دختر پایین بیاید. به هر حال هر دلیلی که پشت ماجرا باشد، باید بپذیریم که در دوره و زمانه فعلی خیلی ها سن شان بالا رفته و هنوز مجرد مانده اند و خیلی ها هم به سن تجرد قطعی رسیده اند. ازدواج هایی که در گذشته در دهه دوم زندگی شکل می گرفت حالا به دهه سوم و چهارم رسیده و شانس متاهل شدن را پایین آورده است.

       

    • رابطه‌هایی که زیر آبی می‌روند

      رابطه‌هایی که زیر آبی می‌روند

      دوستی دختر و پسر یعنی «ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط محبت، صمیمیت، عشق و علاقه قلبی ویژه وجود دارد.»

       

    • ترسوها به خانه‌ بخت نمی‌روند

      ترسوها به خانه‌ بخت نمی‌روند

      همان‌طور که فردی می‌تواند دلایل زیادی برای ازدواج کردن و تشکیل خانواده داشته باشد و با عزم و اراده‌ای پولادین آستین‌ها را بالا بزند و کفش‌های آهنی بپوشد، افرادی هم در نقطه‌ی مقابل‌ وجود دارند که دلایلی برای مجرد ماندن دارند و ترجیح می‌دهند تا پایان عمر تنها و بی‌همسر زندگی کنند. گاهی هم از ترس بعضی اتفاقات عطای ازدواج را به لقایش می‌بخشند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، و ترس‌های مخصوص به خود دارید که کسی قادر به درک آن نیست، یادتان باشد بهترین راه برای غلبه بر ترس، روبه‌رو شدن با آن است؛

       

    • ازدواج با آدم‌های طلبکار

      ازدواج با آدم‌های طلبکار

      از زمین و زمان توقع دارد. پدر و مادر و همسرش که جای خودشان را دارند، مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی، کارمند بانک، فروشنده سوپرمارکت محله، افراد دیگری که در خیابان رانندگی می‌کنند، همسایه‌ها و خلاصه همه انسان‌های روی کره زمین باید آماده خدمت و سرویس‌دهی به ایشان باشند، مبادا چیزی بخواهد و به آن نرسد. البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود، او گاهی از اشیا و عناصر موجود در زمین هم توقع همراهی و همکاری دارد!

    • مسیر آشنایی پیش از ازدواج حسابی لغزنده است

      مسیر آشنایی پیش از ازدواج حسابی لغزنده است

      محدودیت ها را بشناسید:1) به یاد داشته باشید که در این دوران دو طرف تلاش می کنند تا فقط جنبه های مثبت خود را نشان دهند. مشکل تنها در برجسته شدن وجوه مثبت نیست بلکه بیشتر در به وجود آمدن تصویر تحریف شده و غیر منطقی از یکدیگر است؛ چرا که پس از ازدواج، زمانی که همراه با خصایص مثبت، خصوصیات منفی نیز آشکار می شود، آن وقت است که تعارض و اختلافات به وجود خواهد آمد.

    • ازدواج با کسی که فرزند دارد

      ازدواج با کسی که فرزند دارد

      شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. فردی برای ازدواج به شما معرفی می شود که سابقه ازدواج قبلی دارد. شما با این مساله راحت کنار می آیید اما این همه ماجرا نیست. همسر ایده آل و مورد علاقه شما، از ازدواج سابقش بچه هم دارد. شرایط چنین ازدواجی چطور باید باشد؟