تصاوير منتخب

۲۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

    • کیوی: دوست روزهای سرد، یار تناسب اندام

      کیوی: دوست روزهای سرد، یار تناسب اندامزادگاه کیوی کشور پهن‌آور چین است. زمانی که این میوه در ابتدای قرن بیستم به کشورهای دیگر مانند آمریکا، فرانسه و غیره راه پیدا کرد آن را «انگور چینی» لقب دادند.

    • به، درمانی برای سرماخوردگی

      به، درمانی برای سرماخوردگیبه پخته و بخارپز برای عفونت ریه و سرماخوردگی مفید است و می‌تواند در تقویت سیستم تنفسی مفید باشد.

    • قرص خواب می‌خواهید؟ کیوی میل کنید

      قرص خواب می‌خواهید؟ کیوی میل کنیدمحققان تایوانی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف کیوی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. اگر می‌خواهید با چندوچون این مسئله بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

    • لیموترش فراتر از یک میوه‌ی ساده

      لیموترش فراتر از یک میوه‌ی سادههمه‌ی ما برای خوش‌طعم کردن غذا لیموترش استفاده می‌کنیم بدون اینکه بدانیم زیر این پوست زرد طلایی چه خبر است!
      لیمو
      خواهش می‌کنیم هیچ ماده‌ی غذایی را دست کم نگیرید. لیموترش گنجینه‌ای از خواصی است که سلامتی را ارتقا می‌دهد و بسیاری از ناخوشی‌ها را از ما دور می‌کند.

    • رانندگی طولانی در پیش دارید؟ موز بخورید


      رانندگی طولانی در پیش دارید؟ موز بخوریداگر در تعطیلات پیش رو قصد مسافرت جاده‌ای دارید و می‌خواهید خودتان رانندگی کنید حتماً موز میل کنید؛ موز می‌تواند تمرکز و سرعت عمل افراد را بالا ببرد.

    • مروری بر خواص آب هندوانه

      مروری بر خواص آب هندوانهآب هندوانه نه تنها یک نوشیدنی گوارا و مناسب برای فصول گرم است بلکه در تسکین و آرامش عضلات نیز بسیار موثر است.
      آب هندوانه
      طبق گزارش منتشرشده در مجله شیمی کشاورزی و غذا، متخصصان سلامت می‌گویند: آب هندوانه خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، حجم پروتئین در ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و مصرف آن به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند. آب هندوانه همچنین درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش می‌دهد.
      ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می‌شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی‌ماند به همین دلیل معمولاً در داخل بطری در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته نمی‌شود اما بعضی از کارخانه‌ها آن را پاستوریزه می‌کنند و می‌فروشند. با این حال تمام خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.

    • میوه‌هایی که طبابت می‌کنند


      میوه‌هایی که طبابت می‌کنندهر یک از میوه‌ها خواص فوق‌العاده‌ای دارند که باید در برنامه‌ی غذایی روزانه گنجانده شوند. در غیر این صورت شک نکنید که امروز و فردا یک جای کار بدن خواهد لنگید.
      میوه! این نعمت‌های آبدار و خوشمزه‌ی الهی! سرشار از ویتامین و فیبر! یکی از آن نعمت‌هایی که ضامن سلامتی و طول عمر است. از توت و تمشک گرفته تا طالبی و هندوانه هر یک خواص فوق‌العاده‌ای دارند که باید در برنامه‌ی غذایی روزانه گنجانده شوند. در غیر این صورت شک نکنید که امروز و فردا یک جای کار بدن خواهد لنگید. با ما باشید تا با چند میوه‌ی درمانگر بیشتر آشنا شوید.
      میوه‌های ریز، دکترهای بی‌ادعا

    • بفرمایید هندوانه، طالبی و خربزه!

      بفرمایید هندوانه، طالبی و خربزه!طالبی، هندوانه و خربزه همگی از خانواده خیار، کدو و کدو تنبل هستند که به صورت بوته‌ای بر روی زمین رشد می‌کنند. شکل آن‌ها به صورت گرد و یا بیضی است و رنگ آن‌ها معمولاً بین زرد تا قرمز متغیر می‌باشد. این میوه‌ها از خانواده Cucurbitaceae هستند.

    • خواص رنگ‌های متنوع انگور


      خواص رنگ‌های متنوع انگورجالب است بدانید رنگ‌های مختلف انگور، خواص متفاوتی نیز دارند. سه رنگ کلی از انگور شناسایی شده است: ۱. انگور سبز یا زرد ۲. انگور قرمز یا بنفش ۳. انگور سیاه یا آبی.

    • به جای استامینوفن، آلبالوخشکه بخورید

      به جای استامینوفن، آلبالوخشکه بخوریدآلبالوخشکه، فعالیت آنزیم‌های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه می‌توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.
      آلبالو
      روزهای گرم تابستان آغاز شده‌اند و میوه‌های متنوع این فصل زیبا، نیز هر روز بیشتر از روز قبل رخ می‌نمایند. یکی از میوه‌های خوش‌طعم این فصل که از آن محصولات متنوعی هم تهیه می‌شود، آلبالو می‌باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با خواص آلبالو به صورت تازه و به صورت خشک‌شده آشنا کنیم.
      برای سالم ماندن قلبتان، آلبالو مصرف کنید

    • بفرمایید هندوانه؛ بدون ترس از چاقی

      بفرمایید هندوانه؛ بدون ترس از چاقیهندوانه نه چاقتان می‌کند و نه فشارخون را بالا می‌برد. بلکه علاوه بر قابل‌تحمل کردن گرمای تابستان، ضدالتهاب است و کلسترول را کنترل می‌کند، برای پروستات مفید است و غیره.

    • انبه: چشم و پوست سالم

      انبه: چشم و پوست سالمانبه یک میوه‌ی استوایی است که برای پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت چشم‌ها و پوست، افزایش میل جنسی، هضم راحت غذا، مقابله با کم خونی و غیره مفید است.
      انبه

    • با اجزای سمی میوه‌ها آشنا شوید

      با اجزای سمی میوه‌ها آشنا شویدمیوه‌ها از جمله مهم‌ترین گروه‌های غذایی در هرم راهنمای غذایی می‌باشند که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و مصرف مداوم آن‌ها سلامتی و تندرستی را برای افراد جامعه به همراه دارد؛ اما گاهی همین میوه‌ها دارای اجزایی هستند که درعین‌حال که به نظر، خوراکی می‌آیند اما سمی و مضر می‌باشند. در زیر چند مورد از این اجزای سمی را به شما معرفی می‌کنیم:

    • ۱۲ واقعیت موزی!

      ۱۲ واقعیت موزی!آیا تا به حال یک درخت موز را از نزدیک دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که موز دارای خاصیت رادیواکتیو است؟ آیا در مورد ارزش غذایی آن اطلاعات کافی دارید و یا اینکه می‌دانید یکی از آن میوه‌های آلرژی‌زاست؟ آیا می‌دانید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی این میوه کدام کشور است؟ در این مطلب قصد داریم وقایعی در مورد این میوه‌ی خندان را با شما در میان بگذاریم. لطفاً همراهمان باشید.

    • یک واحد زیتون شناسی

      یک واحد زیتون شناسیبرای این که وزنتان کاهش یابد، سکته نکنید، سرطان نگیرید، دچار آسم نشوید و برای ده‌ها فایده دیگر؛ حتماً زیتون مصرف کنید.

    • خواص شگفت‌انگیز زالزالک برای مقابله با بیماری‌های قلبی

      خواص شگفت‌انگیز زالزالک برای مقابله با بیماری‌های قلبیزالزالک به منظور کاهش فشارخون، تسکین بیماری‌های قلبی، بهبود بی‌خوابی و استرس، تناسب اندام و … کاربرد دارد.
      زالزالک
      این روزها نوبرانه‌هایی در مغازه‌های میوه فروشی خودنمایی می‌کنند که شناخت خواص متعدد و بی‌نظیر آن‌ها ما را به مصرف بیشترشان ترغیب خواهد نمود. یکی از این نوبرانه ها که طعم و شکل متفاوتی دارد، زالزالک می‌باشد. مطالعات متفاوت اثرات درمانی این گیاه بر بیماری‌های مختلف را به اثبات رسانده‌اند و بیش‌ترین اثر این گیاه برای درمان بیماری‌های قلبی است.

    • تا وقت باقی است نوش جان کنید: هلو!

      تا وقت باقی است نوش جان کنید: هلو!د
      هلو یک میوه‌ی آبدار و خوشمزه‌ی تابستانی است که در بازارهای میوه و تره‌بار روزهای آخر را می‌گذراند. به همین بهانه خواستیم ببگوییم تا فصل این میوه کاملا سپری نشده است آخرین هلوهای این روزها را بیشتر میل کنید چون برای سلامتی‌تان مفید است.

    • میوه، دانه و برگ‌های به را دریابید


      میوه، دانه و برگ‌های به را دریابیدشاید برایتان جالب باشد که بدانید خواستگاه اکثر میوه‌های پاییزی برخی کشورهای جنوبی اروپا و کشورهای جنوب غربی آسیا مانند ایران، سوریه، لبنان، پاکستان و … می‌باشد. زیرا اقلیم و آب و هوای این کشورها به گونه‌ای است که میوه‌های پاییزی در چنین کشورهایی به خوبی بارور می‌شوند و رشد می‌کنند و این میوه‌ها در سایر کشورها به عنوان میوه‌های کمیاب و استثنایی شناخته می‌شوند. از آن جمله می‌توان به میوه به اشاره نمود. لازم به ذکر است خواص بی‌نظیر این میوه در احادیث متعدد هم بیان شده است و از آن به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی یاد کرده‌اند.

    • مقایسه‌ی قند موجود در چند میوه


      مقایسه‌ی قند موجود در چند میوهمصرف کربوهیدرات‌ها و قند برای تولید انرژی بدن و به خصوص تامین غذای مغز لازم و ضروری است به طوری که بدون این مواد ادامه‌ی زندگی و تغذیه برای ارگان‌های بدن ممکن نیست.
      با این حال برنامه‌ی غذایی در روزگار ما حاوی قند بیشتر از نیاز است به طوری که به نظر می‌آید انسان معاصر بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ بشری میزان زیادی قند افزوده به صورت غذا، میان‌وعده، نوشیدنی، دسر و غیره دریافت می‌کند. در نتیجه هر کسی که می‌خواهد وزن کم کند در اولین گام مصرف این مواد غذایی را کاهش می‌دهد به خاطر اینکه مواد غذایی حاوی قند افزوده و صنعتی صرفاً کالری اضافه به بدن تحمیل می‌کند.

    • خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و


      خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و …فصل پاییز جشنواره میوه‌هایی بی‌نظیر و خارق‌العاده است که تنها چند ماه از سال مهمان‌ خانه‌های ما هستند و می‌توانیم از خواص مفید آن‌ها استفاده نماییم. این میوه‌های متنوع و بسیار زیبا که خوشبختانه در کشور ما به فراوانی یافت می‌شوند، عبارت‌اند از خرمالو، انار، زالزالک، ازگیل، پسته تازه، به، لیموشیرین، گریپ‌فروت و … در این مقاله با ما همراه باشید تا با خواص این میوه‌های متنوع آشنا شوید.
      برای مقابله با سرماخوردگی خرمالو را دریابید

    • خواص شگفت انگیز انار، گریپ‌فروت، به و پسته تازه

      خواص شگفت انگیز انار، گریپ‌فروت، به و پسته تازهخواص تعدادی از میوه‌های پاییزی را برای شما بر شمردیم. در این مقاله سعی داریم تا شما را با خواص برخی دیگر از میوه‌های نوبرانه پاییزی آشنا کنیم. پس بهتر است از این میوه‌های بی‌نظیر و خواص بی‌شمار آن‌ها غافل نشوید.
      انار، مناسب برای پوست شما
      انار میوه‌ای پاییزی و بسیار مفید است. این میوه سرشار از فیبر محلول و نامحلول می‌باشد. که باعث بهبود حرکات روده، کاهش وزن، کنترل کلسترول، بهبود سیستم ایمنی و محافظت در برابر سرطان می‌شود.

    • ۶ دلیل خوب برای خوردن بیشتر پرتقال

      ۶ دلیل خوب برای خوردن بیشتر پرتقالبازار میوه و تره بار، خود را آماده ی استقبال از یکی از میوه های آبدار و خوشمزه ی فصل کرده است. بله پرتقال با آن پوست نارنجی و برجسته اش یکی از میوه هایی است که نباید از مصرفش غافل شوید. روزهای سرد که فرا می رسد بدن ما بیش از پیش به ویتامین C نیاز پیدا می کند. به همین دلیل هم از هر میوه و سبزی حاوی این ویتامین باید کمال استفاده را ببرید. شاید نیازی به گفتن نداشته باشد که پرتقال یکی از منابع فوق العاده ی ویتامین C است.

    • خلال پوست پرتقال خوراکی است؟

      خلال پوست پرتقال خوراکی است؟کالبدشکافی مرکبات
      تمام مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی، دارای ۴ بخش هستند؛
      بخش اول آن ها، همان پوسته ضخیم رویی‌شان است که تلخی و تماس آن با آلودگی‌های محیطی یا سموم کشاورزی، باعث می‌شود قابل مصرف نباشند.

    • آیا میوه‌ها چاق کننده هستند ؟

      آیا میوه‌ها چاق کننده هستند ؟چاقی یک اپیدمی جهانی است که عوامل پیچیده‌‌ای بر روی آن اثر می‌‌گذارد و در نتیجه ی عدم تعادل بین انرژی دریافتی می‌‌باشد. افزایش وزن و چاقی در ارتباط با فاکتورهای محیطی از جمله کم‌تحرکی، شیوه زندگی و افزایش مصرف غذاهای پر انرژی می‌‌باشد.

    • خرما؛ همراه خوب چای


      خرما؛ همراه خوب چایخرما میوه بهشتی است که از سرطان جلوگیری و عضلات را قوی و محکم می‌کند چرا که حاوی ویتامین‌های A، B، C، E و مواد قندی و آهن است.
      برخلاف تصور عموم، مصرف خرما نه تنها جوش‌های جوانی را بدتر نمی‌کند بلکه آن ها را بهبود می‌بخشد و جوشانده هسته آن برای درمان سنگ کلیه مفید است.

    • چه میوه‌هایی را باید پوست کند؟


      چه میوه‌هایی را باید پوست کند؟سیب‌های گلاب و سیب‌هایی که از اواسط فصل تابستان تا اواسط فصل پاییز در بازار میوه عرضه می‌شوند، به‌دلیل آنکه سیب‌های انباری نیستند، را می‌توان با پوست خورد و مشکلی هم برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کنند.
      اخیرا وزیر بهداشت اعلام کرده‌ سیب‌ها را باید قبل از مصرف، پوست‌ گرفت. از آنجا که در برخی از سیب‌ها مانند سیب‌های قرمز، مقدار زیادی از آنتوسیانین‌ها و کلسیم وجود دارد، توصیه می‌شود که حد فاصل اواخر تابستان تا اواسط پاییز، سیب‌ها را پس از شستن با پوست استفاده کنید، اما بهتر است پوست سیب‌های انباری گرفته شود.
      نظرتان درباره مصرف کیوی با پوست چیست؟

    • فوائد زیتون کالاماتا


      فوائد زیتون کالاماتادرخت کالاماتا نسبت به دیگر درخت‌های زیتون برگ‌های بزرگتری دارد و نور خورشید بیشتری جذب می‌کند و میوه آن طعم تلخ‌تری دارد.
      اولین کشت درخت زیتون شاید به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش بازگردد و زیستگاه اصلی درخت زیتون غرب مدیترانه و خاورمیانه است.

    • فواید نارنج و گل آن

      فواید نارنج و گل آندرخت نارنج در نقاطی از ایران از جمله استان‌های گیلان، مازندران و فارس رویش دارد، این درخت بومی مناطق استوایی آسیا از جمله هند و چین است و در مناطق گرم و نیمه گرم به خوبی رشد می‌کند، همچنین امروزه به‌طور وسیع در دیگر مناطق مثل مدیترانه کشت می‌شود.

    • یک واحد چاغاله بادام شناسی

      یک واحد چاغاله بادام شناسیفصل بهار، فصل نو شدن طبیعت و بیداری دوباره زمین است. شاید بزرگ‌ترها نشانه‌های زیادی برای فرارسیدن بهار داشته باشند و این فصل را با ویژگی‌های خاص خود بشناسند ولی بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهار برای کوچک‌ترها و مایی که هنوز کودکی‌هایمان را از جمع خاطراتمان دور نریخته‌ایم، نوبرانه‌های بهاری باشد؛ نوبرانه‌هایی که برای خوردن بعضی از آن‌ها یک سال چشم انتظار بوده‌ایم و گل سرسبد تمام نوبرانه‌های بهار، چاغاله‌بادام است؛ بادام نارسی که نتوانسته برای خورده‌شدن تا تبدیل‌شدن به بادام کامل صبر کند، در اوایل بهار با تردی و ترشی توأمان خود روی چرخ‌دستی فروشندگان دوره‌گرد و پیشخوان میوه‌فروشی‌ها می‌رود و طرفداران و خریداران پر و پا قرص خود را دارد. این روزها بهانه خوبی دیدیم تا درباره چاغاله بادام گفت‌وگویی که با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است را بیاوریم. شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

    • اسرار هندوانه ای

      اسرار هندوانه ایمصرف هندوانه می‌تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A مورد نیاز بدن را تأمین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند.
      شبکه خبری «ABCNEWS» در گزارشی از چند سر نهفته در دل این خوردنی خوشمزه و تابستانی پرده برداشته که به شرح زیر است:
      لیکوپن هندوانه بیش از گوجه‌فرنگی خام است