تصاوير منتخب

۶۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

    • فن رفع دلخوری بین همسران

      فن رفع دلخوری بین همسران

      در برخورد با همسران مختلف متوجه می شویم که گاهی زوج های عاشق نیز در برخورد با یکدیگر ، دچار رنجش می شوند . زیرا به طور طبیعی وقتی کسی را دوست داریم ، از او توقعاتی داریم . 

    • ازدواج خود را بیمه کنید!

      ازدواج خود را بیمه کنید!

      زناشویی - مشکلات مربوط به ازدواج یکی از مسائل مهم پیش‌روی جامعه ماست که حتی برخی از آن به عنوان «بحران طلاق» در جامعه نام می‌برند. به هر حال این یک واقعیت کتمان‌ناپذیر است که مواردی از ازدواج‌های امروز به مشکل می‌خورند اما چگونه باید این مشکل بزرگ را حل کرد؟

    • واکسن خیانت رسید

      واکسن خیانت رسید

      شاید فقط آنانی که خیانت همسر را لمس کرده‌اند بدانند که آمدن یک رقیب به زندگی زناشویی چه طعمی دارد.  

      وقتی دو نفر پیمان عشق می‌بندند و قسم می‌خورند که روحشان یکی شود ولی در میانه راه یکی پیمان فراموش می‌کند و با پشت پا زدن به همه قول و قرارها راهش را از همسرش جدا می‌کند، طوفانی عاطفی شروع می‌شود که نتیجه‌اش جز فروپاشی بنیان زندگی نیست.

    • هشت عادت زوج های خوشبخت

      هشت عادت زوج های خوشبخت

      به طور خلاصه،داشتن اشتیاق و انرژی جنسی عالی است، اما پس از گذشت 10 سال از ازدواج، این امر رنگ می بازد. 

    • تازه ازدواج کرده ها بخوانند!

      تازه ازدواج کرده ها بخوانند!

      اگر به‌تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می‌توانید از زندگی‌تان لذت‌ برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید.

    • 12 راز زنانی که شوهرشان عاشقشان است

      12 راز زنانی که شوهرشان عاشقشان است

      ممکن است شما هم مثل خیلی‌های دیگر فکر کنید مرد‌ها دوست ندارند احساسات‌شان را به اشتراک بگذارند. اغلب ما گمان می‌کنیم که آن‌ها ذاتا همین‌طور هستند و با چنین شخصیتی به دنیا آمده‌اند و به همین دلیل هیچ کاری برای تغییر این جنبه از شخصیت‌شان نمی‌توانیم بکنیم اما کمی بیشتر به این موضوع فکر کنید.

    • زیباترین روش زن داری

      زیباترین روش زن داری

      اسلام برای هر یک از دو عنصر اساسی بنیان خانواده یعنی زن و مرد کارکردها، وظایف و مسئولیت هایی  اعم از حقوقی، عاطفی، اخلاقی و اجتماعی تعیین کرده تا هر یک از آنها با عمل بدان، موجبات به وجود آمدن سعادت، خوشبختی، صمیمیت، صفا و تفاهم در نهاد خانواده را فراهم آورند. 

    • سر پیری، معرکه بگیرید

      سر پیری، معرکه بگیرید

      بسیاری از متخصصان بر این باورند زندگی کردن در کنار همسر برای سلامت سالمندان مفید است.

    • خوشبختی خانوادگی

      خوشبختی خانوادگی

      انسان خوشبخت یا بدبخت به دنیا نمی آید بلکه خوشبخت یا بدبخت می شود. در واقع، خوشبختی یا بدبختی اموری اکتسابی هستند و نه ارثی و یا موروثی. 

    • همسرمان مهم‌تر است یا پدر و مادرمان؟

      همسرمان مهم‌تر است یا پدر و مادرمان؟

      یکی از عوامل موثر بر رابطه همسران، رابطه آنها با خانواده‌های طرف مقابل است. مشکلات در این رابطه ممکن است به اختلاف میان زن و شوهر بینجامد و در ایران با توجه به روابط خانوادگی نزدیک‌تر، این تاثیرات شدیدتر است.

    • شیوه های مناسب صحبت کردن زوج های جوان

      شیوه های مناسب صحبت کردن زوج های جوان

      در این مقاله توصیه هایی را برای زوج ها مطرح می کنیم تا بتوانند زندگی خانوادگی شان را دوام بیشتری ببخشند در عین اینکه از کنار هم بودن نیز لذت می برند .

    • ایه های ازدواج موفق

      ایه های ازدواج موفق

      رشد مناسب و مفید همه جنبه ­های وجودی نوجوان اعم از اقتصادی، اجتماعی، جنسی ـ جسمی، عقلانی ، عاطفی، فرهنگی، سیاسی و شخصیت زیربنای ازدواج موفق در دوران جوانی است. 

    • سه فاکتور موثر در رضایت از زندگی

      سه فاکتور موثر در رضایت از زندگی

      انسان‌ها زندگی و خوشبختی خود را براساس موفقیت‌ها و دستاورد‌هایشان می‌سنجند و اگر به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، ....

    • رابطه خراب کن ها را به جمع خود راه ندهید!

      رابطه خراب کن ها را به جمع خود راه ندهید!

      بسیاری از زن و شوهرها رفتارهایی را انتخاب می کنند که بین آنها فاصله می اندازد. هرچند آنها می خواهند با این رفتارها تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند و خود را مهم جلوه دهند و رفتارهای ناشینانه ای و ناموثری را انتخاب می کنند.

    • تاثیر پاکدامنی در ازدواج

      تاثیر پاکدامنی در ازدواج

      یکی از ملاک هایی انتخاب همسر که هم در کتب دینی و هم در مباحث روان شناسی مورد تأکید قرار گرفته، ملاک پاکدامنی است. 

    • کنترل زنان حساس!

      کنترل زنان حساس!

      نوسان های خلقی یکی از ویژگی های خانم هاست، باید این نوسان را کنترل کرد یا با آن کنار آمد؟ زن ها نسبت به مردها احساسات شان رقیق تر است. این یکی از ویژگی های رفتاری آنهاست و به خودی خود، نقص محسوب نمی شود.

    • مهارت‌های زندگی مشترک را یاد بگیرید

      مهارت‌های زندگی مشترک را یاد بگیرید

      ازدواج هدیه ای برای پایان دوران تجرد شماست. اگر شما از نسل آدم و حوا هستند، خدا فرد ویژه ای را برای شما خلق کرده است! سوال این است که آیا شما برای حضور آن فرد خاص آماده هستید؟

    • بروید با هم بسازید

      بروید با هم بسازید

      سازش کاری در خانواده جزء واجبات است:سعی شما این باشد که در تمام دوران زندگی، به خصوص سالهای اول، این چهار پنج سال اوّل، با هم سازگاری داشته باشید.

    • مجازات زن زناکار

      مجازات زن زناکار

      در عصر حکومت امام علی‏ علیه السلام زنی که حامله بود و نزدیک زایمانش مرتکب عمل زنا شد، به محضر امیرالمؤمنین‏ علیه السلام آمد عرض کرد:
      من زنا کرده ‏ام، پس مرا پاکیزه کن که عذاب دنیا آسانتر از عذاب همیشگی آخرت است.

    • جوان گناه کار

      جوان گناه کار

       
      روزی یکی از اصحاب پیامبر به نزد ایشان رسید و گفت که جوانی را دیدم که مانند مادر فرزند از دست داده می گریست. پیامبر گفتند که او را نزد من بیاورید. هنگامی که آن جوان در حال گریه آمد پیامبر به او گفتند: چرا گریه می کنی؟ 

    • عاشق چشمهای زیبا

      عاشق چشمهای زیبا


      در کتاب کیفر کردار جلد دوّم خواندم : رابعه عدویه مى گوید:

      دوستى داشتم که جوان بسیار زیبا و قشنگ و دلفریبى بود بر اثر جوانى و زیبائى ، جوانان و دوستان بذه کارش او را به طرف گناه کشاندند و او کم کم هرزه و بى بند و بار و شیّاد و لات شد.

    • مامور الهی

      مامور الهی

       

      ذوالنّون مصرى نقل کرده است : روزى به دلم افتاد کنار رود نیل بروم . از خانه بیرون رفتم ناگاه عقربى را دیدم که به سرعت به طرف رودخانه مى رفت با خودم فکر کردم او حتما ماءموریتى دارد بنابر این دنبالش رفتم تا ببینم چه کار مى کند.عقرب به کنار رودخانه رسید. 

    • نمونه ای از توبه واقعی

      نمونه ای از توبه واقعی

       ابوبصیر گفت مرا همسایه ای بود از معاونین و همکاران سلطان جور ، ثروت زیادی به دست آورده بود.چند کنیز آوازه خوان و مطرب داشت و پیوسته مجلسی از هواپرستان تشکیل میداد به لهو و لعب و عیش و طرب می گذرانید

    • نجات اعدامی با اسم ابوالفضل

      نجات اعدامی با اسم ابوالفضل

      🔶 حدود ۲۳ سال پیش جوانی که تازه به تهران آمده بوده در کبابی فردی مشغول به کار می‌شود، بعد از مدتی یک شب بعد از تمام شدن کار، صاحب کبابی دخل آن روز را جمع می‌کند و می‌رود در بالکن مغازه تا استراحت کند؛ درآمد آن روز کبابی، شاگرد جوان را وسوسه می‌کند و در جریان سرقت پول‌ها، صاحب مغازه به قتل می‌رسد و او متواری می‌شود؛ 

    • دختران  امام حسین(علیه السلام) در کربلا

      دختران امام حسین(علیه السلام) در کربلا

      آمنه بنت الحسین

      دختر بزرگ امام حسین-علیه السلام- که تولد او را در سال ۴۷ قمری روایت کرده اند، «آمنه» نام داشت. مادرش «رباب» دختر امروء القیس –مادر حضرت علی اصغر- بود. به این دختر عزیز لقب «سکینه» را داده بودند و به همین دلیل هم نام ایشان در تاریخ با این لقب شهرت یافته است.

    • سکینه دختر امام حسین(ع) بانوی ادب و شجاعت

      سکینه دختر امام حسین(ع) بانوی ادب و شجاعت

      حضرت سکینه، دختر امام حسین(ع) که ما معمولاً وی را به صورت شخصی خردسال می شناسیم. افزون بر حضور در نهضت کربلا از آغاز تا پایان، تلاش های زیادی در صحنه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سال های بعد نیز داشته است که در این مقاله بدان می پردازیم.