تصاوير منتخب

۵۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

    • نگاه به نامحرم مقدمه گناه

      نگاه به نامحرم مقدمه گناه

      جوانی از انصار در مسیر خود با زنی روبه رو شد. در آن روز زنان مقنعه خود را در پشت گوش ها قرار می دادند، چهره آن زن نظر آن جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت. 

    • اوصاف بهشت از دیدگاه  آیات و روایات

      اوصاف بهشت از دیدگاه آیات و روایات


      حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند:" هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکهخداوندِغنیّ ، پانصد حوری به او عطا می فرمایدکه با هرحوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می باشدکه هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می باشند. " (بحارالانوار،ج 8، ح 205) 

    • زنان با چه اعمالی بهشتی می شوند !

      زنان با چه اعمالی بهشتی می شوند !

      بی گمان زینب (س) روایات زیادی از پیامبر، پدر و برادرانش که درود خدا بر آنها باد نقل کرده است.

      این دو حدیث را که از کتاب "زندگانی حضرت زینب از ولادت تا رحلت" نوشته آیت الله سید محمد کاظم قزوینی  گلچین شده است در ادامه می خوانید.

    • حوریان افضل ترند یا زنان مومن بهشتی؟!

      حوریان افضل ترند یا زنان مومن بهشتی؟!

      در باب ویژگی های حوریان بهشتی از حضرت محمد (ص) نقل شده است که فرموده اند: اگر یک حوریه سر از دریچه بهشت بیرون کند و به دنیا نظر اندازد، اگر در شب تاریک باشد، عالم از نور صورت او منور می شود، چرا که نور او از ماه شب چهارده روشن تر است و از بوی معطر او تمام اهل دنیا استفاده می کنند، بلکه عده ای نیز از بوی خوش آنان مدهوش می گردند و هرگاه حوریه ای به صورت شوهرش بخندد، چنان نوری از دندان های او ظاهر می شود که در و دیوار بهشت از آن نورانی می گردد، اما جالب است با توجه به این حدیث و چنین ویژگی های از حوریان بهشتی که در نوع خود کم نظیر می باشند، زنان دنیا، در جایگاهی برتر از حوریان قرار دارند!(1)

    • روشهای برای فتح قلب شوهرتان

      روشهای برای فتح قلب شوهرتان

      مردان در پس ظاهر محکم و ناشکستنی خود، انسان هستند و نیازهایی دارند. شناختن این نیازها و خواسته هایی در زندگی مشترک به شما کمک کند تا با تأمین آنها بانوی رویاهای مرد آرزوهایتان باشید.

    • سیب زمینی‌های اجتماع

      سیب زمینی‌های اجتماع

      در عرف امروز اجتماع به کسی که خاصیت و رگ غیرت ندارد از باب تشبیه، سیب زمینی اطلاق می‌کنند. مردان بی غیرتی که نوامیس خود را به صورت بسیار زننده به خیابان‌ها می‌آورند و به بدترین نحو در معرض دید عموم جامعه به نمایش می‌گذارند این به ظاهر مردان، نه تنها غیرتی ندارند، بلکه جالب‌تر این‌که بی‌غیرتی خود را نوعی کلاس می‌دانند و به آن افتخار هم می‌کنند؛ مردان با غیرت را مسخره می‌کنند که همسران خود را پوشانده‌اند. این سیب زمینی‌ها، بی‌غیرتی را روشن‌فکری می‌پندارد و مردان با غیرت و زنان محجبه را امل و عقب‌مانده می‌خوانند. حال، باید از او پرسید کجای برهنه کردن همسر و نوامیس و نمایاندن آنان به دیگران، روشن‌فکری است؟ آیا این چوب حراج زدن به عفت و پاک‌دامنی نوامیس، کوته‌فکری و تاریک‌اندیشی نیست؟

    • اعتماد و توکل

      اعتماد و توکل

      در روزگار عیسی بن مریم علیه السلام، زنی بود صالحه و عابده، چون وقت نماز فرا می رسید، هر کاری که داشت رها و به نماز و طاعت مشغول می شد.

    • همنشین عیسی در بهشت

      همنشین عیسی در بهشت

      حضرت عیسی علیه السلام یک بار از خدا درخواست کرد که: «پروردگارا! آیا ممکن است یکی از اولیای الهی را به من نشان بدهی که درجه و مقامش در بهشت مثل من باشد؟» خطاب شد: «در فلان بیابان، دهی است و در آن، یک پیرزنی در یک قلعه ای هست که از امت تو هم هست و از اولیای ما است»

    • داستان زن با حیا

      داستان زن با حیا

      مردی از پرهیزگاران وارد مصر شد.
      آهنگری را دید که آهن تافته را با دست از کوره بیرون می آورد و حرارت آن به دست او هیچ تأثیری ندارد. با خود گفت این شخص یکی از بزرگان و اوتاد است.

    • رازهایی که برای ازدواج موفق باید دانست

      رازهایی که برای ازدواج موفق باید دانست

      این روزها که جدایی ها با کوچک ترین اختلاف اتفاق می افتند مهم است که از خودتان سوال کنید تعهد شما نسبت به ازدواج چیست؟ چطور می توان ازدواج موفق و متعهدانه ای داشت؟

    • داستان علیا خاتون و پیراهنش

      داستان علیا خاتون و پیراهنش

      شمس‌الدین ایلدگز، حاکم آذربایجان در زمان سلجوقی بود، که به او اتابک هم می‌گفتند، مالیات سنگینی بر مردم خوی بسته بود، چرا که آنها را هم‌دست عثمانی‌ها برای کودتا تصور می‌کرد.

    • جاده زندگی را با کلمات هموار کنید

      جاده زندگی را با کلمات هموار کنید

      خوب گفتگو کردن و کلمات شیرین شنیدن خواسته هر زوجی است اما گاهی زن وشوهر چنان از کلمات ناراحت کننده ای استفاده می کنند که دیگر حاضر نیستند با هم صحبت کنند.

    • داستان جریح عابد

      داستان جریح عابد

      در بنی اسرائیل عابدی بود که او را جریح می گفتند در صومعه خود عبادت خدا می کرد. روزی مادرش به نزد او آمد در وقتی که نماز می خواند، او جواب مادر را نگفت. بار دوم مادر آمد و او جواب نگفت. بار سوم مادر آمد و او را خواند جواب نشنید.

    • زنان دوم،‌ بعد از شوهرانشان

      زنان دوم،‌ بعد از شوهرانشان

       آفتابی  که صبحش گرمت نکند،‌ غروبش هم گرمت نمی‌کند.» این زندگی صدها و صدها دختر جوانی است که از فقر،‌ با فقر ازدواج می کنند و در فقر باقی می‌مانند.

    • می‌خواهید همسرتان تغییر کند؟

      می‌خواهید همسرتان تغییر کند؟

      همسران زیادی هستند که برای حل مسائل مختلف زندگی یا راه تغییر خود را انتخاب می‌کنند یا تغییر محیط مثل تغییر در اخلاق و رفتار همسر، تغییر محل زندگی‌و... .

    • همسر شما هم عاشق باغبانی است؟

      همسر شما هم عاشق باغبانی است؟

      باغبانی کاری است که از روی عشق انجام می شود. عشقی که شما به زمین می ورزید، آن هم از نوع خالصش... چنین کاری به ما می آموزد عاشق زندگی در تمام ابعاد مختلف آن باشیم.

    • راههایی برای مدیریت زندگی بدون مادرتان

      راههایی برای مدیریت زندگی بدون مادرتان

      خیلی از دخترها بعد از رفتن به خانه بخت، بدون اجازه و نظر مادرشان هیچ تصمیمی برای زندگی خود نمی گیرند. آنها اگر بخواهند آب هم بخورند، از مادرشان اجازه می گیرند. در مواردی این امر باعث کدورت در زندگی مشترک می شود و روابط زن و شوهر خراب می شود.

    • بدون منت، گذشت کنید

      بدون منت، گذشت کنید

      مدارا در برابر رفتار نامناسب همسر و گذشت از نیازها راهکاری است که می تواند به روابط خانوادگی آرامش هدیه کند اما گاهی اوقات زن و شوهر به جای توجه به گذشت در زندگی مشترک، با حرف ها و کنایه هایشان آرامش را از زندگی شان دور می کنند.

    • کلید رابطه سالم بین زوج ها

      کلید رابطه سالم بین زوج ها

      من پرس و جوی زیادی درباره اینکه روابط سالم چه شکلی هستند و یا اینکه قرار است چه شکلی باشند کرده ام. پاسخ ساده این است که برای هر زوجی متفاوت به نظر می رسد.

    • روش مقابله با آنفلونزای زندگی

      روش مقابله با آنفلونزای زندگی

      چند سال از ازدواج شما می گذرد؟ هنوز هم عاشق همسرتان هستید؟ هنوز هم نظر و جلب توجه او برای شما مهم است؟ چقدر حال زندگی تان را می پرسید و سعی می کنید بیمار و کسل نشود.

    • روش های مقابله با مشکلات زناشویی

      روش های مقابله با مشکلات زناشویی

      بسیاری از زن و شوهرها زندگی خود را با عشق شروع می کنند اما بدلیل ناآگاهی و بی تدبیری بر مشکلاتشان افزوده می شود. برای خوشبخت شدن روابط خود را دوباره ارزیابی کنید و به فکر درمان باشید

    • مواد لازم برای زندگی پر احساس

      مواد لازم برای زندگی پر احساس

      کانون و هسته اصلی یک خانواده زن و مرد آن خانواده، یعنی همسران هستند. اگر بخواهیم یک خانواده سالم، همراه با آرامش و بدون نگرانی ها و دغدغه های ذهنی داشته باشیم باید سعی کنیم مهارت های برقراری ارتباط با تک تک اعضای خانواده را یاد بگیریم.

    • فرمانده قلب همسرتان باشید

      فرمانده قلب همسرتان باشید

      محبت برای روح یک زن مثل هوا برای تنفس لازم است. زن و مرد هردو به محبت احتیاج دارند اما نیاز روحی یک زن به محبت شوهر، فوق العاده مهمتر و حساس تر است. اما گاهی مرد معنای محبت و اطاعت را تفکیک نمی کند.

    • مهار عصبانیت همسر با راههای دوستداشتنی

      مهار عصبانیت همسر با راههای دوستداشتنی

      اختلاف نظر بین دو نفر طبیعی است. طبیعی تر از آن اختلاف نظر میان دو جنس مخالف است. درست است که همسران اغلب به تصور داشتن تفاهم با هم ازدواج می کنند ولی این تفاهم به معنای هم عقیده بودن در همه جریانات زندگی نیست.

    • 10 توصیه برای روبرو شدن با فامیل بعد از طلاق

      10 توصیه برای روبرو شدن با فامیل بعد از طلاق

      طلاق یک فرآیند طولانی و گاهی توان فرسا است؛ زیرا زمان زیادی از چرخه زندگی فرد را به خود مشغول می کند و عموما با آشفتگی های هیجانی متعددی برای فرد همراه است. 

    • شما چطور شوهرداری می کنید؟

      شما چطور شوهرداری می کنید؟

      بسیاری از زن ها در رابطه خود با مردان از باورهای اشتباهی پیروی می کنند که اغلب به احساس تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواه شان منجر می شود. برخی از این باور ها را باید به سرعت از ذهن و روش زندگی خود حذف کرد.