تصاوير منتخب

معرفی امامزاده:سیدجلال الدین اشرف


بسم الله الرحمن الرحیم

«و من یعظّم شعائر الله فانّها من تقوی القلوب»

    به نقل از پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه ایران اسلامی  شجرنامه این امامزاده منسوب به امام حسن مجتبی علیه السلام است.
این امامزاده باشکوه در ۳۴ کیلومتری شمال غرب شهر رفسنجان، و در یک کیلومتری شرق آبادی شمس آباد، در منطقه ای به نام «رق آباد» واقع شده است. بنایی بسیار عالی و باشکوه به ابعاد ۳۶×۳۶ متر می باشد. که با همت اهالی محل و نذورات مردمی ساخته شده و مورد احترام فوق العاده آنان است.
شهرت محلی :
به امامزاده سیدجلال الدین اشرف (علیه السلام) معروف می باشد.
خفته در مزار طبق گفته احمد کیاء گیلانی باید سیّد سلطان جلال الدین بن سید شمس الدین محمدبن سیدکمال الدین بن زین الدین امیرعلی بن سید صدرالدین بن سیدفخرالدین بن سید همایون بن سید عمادالدین محمودبن سید جلال الدین شاهی بن سید تاج الدین حسن بن سید شهاب الدین علی بن سید عمادالدین بن سید ابوالمجد عباد بن علی بن حمزه بن طاهر بن علی بن محمد بن احمد بن محمد بن احمد بن ابراهیم طباطبا بن اسماعیل بن ابراهیم الغمر ابن حسن المثنی بن امام حسن (علیه السلام) باشد که در نیمه نخست قرن دهم هجری می زیسته است.
زیارت نامه :
السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَهً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَهِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعهً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَ رَحمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُه.
***
سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجتهای خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

 این بقعه دارای تعداد 19 زائر سرا، کتابخانه مجهز به بیش از 1000 جلد کتاب و امکانات رفاهی مناسب برای زائران این امامزاده می باشد.

آدرس :
استان کرمان – شهرستان رفسنجان  – روستای شمس آبادنوق

  به گزارش پایگاه مذهبی دارالصادقیون امامزاده سید جلال الدین اشرف  واقع در روستای شمس آباد نوق در 30 کیلومتری شهررفسنجان یکی از امامزادگان واجب التعظیم میباشد؛  که از سال 1393 در جلسه ای که بین هیت امنای امامزاده و انجمن محبین  حضرت صادق الائمه علیه السلام در جوار امامزاده برگزار شد روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به عنوان روز بزرگداشت امامزاده سید جلال الدین اشرف عرفاً نام گذاری شد و هر ساله  همایش بزرگداشتی در این مکان مقدس برگزار میگردد.در روز شهادت امام صادق علیه السلام  کاروان صادقیه از روستاهای مجاور دهستان رضوان از مسیرهای چهار گانه به این مکان مقدس می آیند و اقامه عزا میکنند و در طول این مسیرها ایستگاههای پذیرایی برای پذیرایی عزاداران جعفری دائر میگردد .مراسم صادقیه این مکان  مقدس در کشور کم نظیر و شبیه حرکت پیاده روی اربعین در کربلا میباشد.


خداوند را شاکریم  که حرکت همه ساله کاروان صادقیه رفسنجان (راهیان ولایت) جلوه ای از تکریم مقام عالی حضرت صادق الائمه علیه السلام و حماسه ابراز محبت نسبت به آن امام همام و نشان افتخار شهرستان رفسنجان (سرزمین دارالصادقیون) در روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف به عنوان سنتی پویا در تاریخ رفسنجان ماندگار  گردیده است. 

باتوجه به اینکه هدف از تشکیل کاروان به نمایش گذاشتن جلوه ای از تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام  و تجلیل از این امامزاده واجب التعظیم است تلاش خادمین بر این بوده که با یاری خداوند و همت بانیان و خیرین عزیز ،بتوانند  این سنت حسنه را در جوار امامزاده سلطان سید جلال الدین اشرف احیا نمایند تا تمامی عزاداران جعفری و میهمانان امامزاده  ضمن مشمول عنایات  آن حضرت از غذای نذری و ایستگاه های پذیرایی  بین راهی بهرمند شوند.

امیدوارم که  خداوند توفیق دهد تا روز شهادت آن حضرت به پا خیزیم و در کاروان عزای آن حضرت به شوق زیارت آن خزانه دار علم خداوند، بر سر و سینه زنیم و با ناله های جانسوز به یاد آن امام مظلوم و پیکر مسموم و مرقد مهدوم  اقامه عزا کنیم، تا مشمول دعای خیر و مستجاب آن  حضرت شویم  که فرمودند:«رحم الله من احیی امرنا» رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.


این امامزاده واجب التعظیم پایگاه عاشقان اهل بیت در طول سال در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار می باشد. دعای کمیل در شبهای جمعه و دعای ندبه در صبح جمعه در طول سال و احیای لیالی قدر و نماز عید سعید فطر در این مکان مقدس برگزار میگردد.  مرکز تجمع هیئات مذهبی درروزهای 21 ماه مبارک رمضان روز شهادت امام علی علیه السلام و روزهای تاسوا و عاشوراو اربعین امام حسین علیه السلام و روز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و روز شهادت امام صادق علیه السلام وروز شهادت امام رضا علیه السلام و روزهای شهادت حضرت زهرا (س)در دو دهه می باشد
.مراسم صادقیه این مکان در کشور کم نظیر و شبیه حرکت پیاده روی اربعین در کربلا میباشد.


نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی