تصاوير منتخب

۰

اصولی که زنان باید در همسرداری رعایت کنند.

مجموعه رازهای موفقیت در زناشویی

عکس دختر خوشگل ایرانی با حجاب
(خانمها بخوانند)
سلام بزرگواران
اینجا می خواهیم برای موفقیت بیشتر که می تواند در زندگی زناشویی معجزه کند و آنها را در بهترین مسیرها هدایت کند برای شما بیاوریم:


برای آنکه زندگی زناشوئی از شادی ونشاط لازم برخوردار باشد، زن دربرابر شوهر باید اصولی را رعایت کند. شما خانم محترم در صورتی که این اصول را رعایت کنید ، همسر شما شیفته شما خواهد شد و تا آخر عمر عاشقانه دوستتان خواهد داشت . هرگز فراموش نکنید یک ” پر” را نمی توان با فشار و قدرت به جایی پرتاب کرد ولی همین” پر” را می توان با جریان ساده هوا به هر جایی فرستاد .
1 - درکلیه موارد معیشت اعم از تملک ودرآمد وغیره ازکلمه ما استفاده نمایید نه من وتو ؛ فراموش نکنید که اکنون زندگی مشترک شروع شده دیگرمن وتومطرح نیست.
۲- درمقابل شوهر خود هرچند حق باشما باشد، لجبازی واصرار نکنید.
۳- شوهر خود را بخصوص درمقابل بستگانش تحقیر نکنید. ازتعریف و تمجید بستگان خود درمقابل آنان پرهیز نمایید.
۴- از مخالفت ومشاجره با شوهر خود بپرهیزید.
۵- چنانچه کمک‎هائی ازطرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نکشید.
۶- با دوستان وآشنایان شوهرتان درمعاشرت‎ها بیش ازحد معمول گرم نگیرید.
۷- شوهر خود را درمعاشرت با اقوامش محدود نکنید.
۸ - دررفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پیشقدم باشید.
۹- به بستگان نزدیک شوهر خود (مادرشوهر، پدرشوهر، برادرشوهر، خواهرشوهرو…) بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید.
۱۰- زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان شوهر خود متحمل می شوید به رخ شوهر خود نکشید.
۱۱- چنانچه در آمدی دارید و برای زندگی هزینه می‎کنید آن را بازگو نکنید.
۱۲- از مردان دیگر نزد شوهرتان تمجید نکنید. هیچ مردی را به رخ شوهرتان نکشید و ترجیح ندهید و در گفتار این موضوع را رعایت کنید.
۱۳- برای انجام درخواستهای خود با شوهرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننمایید.
۱۴- برای برآوردن نیازمندیهای خود از نظر مادی و غیر مادی امکانات شوهر خود را در نظر بگیرید و او را تحت فشار نگذارید .
۱۵- خود را برای شوهرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس خود را در مقابل وی بپوشید.
۱۶- در مقابل شوهر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشوید .او را در موقع ورود به خانه با لبخند و شاد وخندان استقبال کنید.
۱۷- پس از مراجعت شوهر خود به خانه کارهای خود را حتی الامکان کنار بگذارید ودر حضور او بنشینید و با سخنان خوشایند و با گرمی با او خداحافظی کنید.
موفق باشید


رفتارهای غلط و صحیح را بیاموزیم
دیدگاه زنان و مردان پیرامون تغییر -مردان از تغییر متنفرند و زنان از آن لذت می برند .از نظر شخصیّتی، مردان موجوداتی هستند که نمی خواهند استقلالشان به هم بخورد، آنها معتقدند، اگر کسی، بخواهد، آن ها را تغییر دهد، در اصل به مردانگی، آنان توهین کرده است، (زیرا مردان، مردانگی را در یکه بودن، وتکیه دیگران بر خود میدانند .) به همین دلیل وقتی کسی می خواهد آن ها را تغییر دهد، فکر می کنند، وی قصد دارد تا به آن ها توهین کند –امّا در مقابل مردان، زنان احساس می کنند که باید تحت حمایت دیگری، زندگی کرده و خودشان نمی توانند، به چارچوب های صحیح برسند، به همین دلیل، همیشه در فکر تحول در( فکر، رفتار و حتی تغییر قیافه و...) هستند .به همین دلیل، است که مدل موی یک مرد، شاید از اول زندگیش، تا آخر عمرش یک شکل باشد، امّا در مقابل زنان، هر روز نوع و فرم موهایشان را تغییر می دهند و شاید زنی را پیدا نکنید، که موهایش همیشه یک شکل یا حتی یک رنگ باشد، شاید زنی را پیدا نکنید، که لباس هایش همیشه به رنگ خاص باشد، امّا در مقابل مردان همیشه این جمله را به زبان می آورند که: من فلان رنگ را همیشه برای لباس هایم، انتخاب می کنم، و به هیچ رنگ یا مدل دیگری علاقه ندارم.همان طور که گفته شد، زنان از نظر روحی، انعطاف پذیری، بسیار بالایی دارند، و آن را یک ویژگی معمول ومفید می دانند، به همین دلیل زنان، دوست دارند، تا مردان را تغییر دهند، امّا مردان شدیداً از آن رنج می برند .زنان فکر می کنند، در حال کمک کردن به مرد هستند، ولی مرد در آن لحظه فقط و فقط در فکر راهی است، که از شنیدن صدای شما فرار کند .
مثال هایمان را بر اساس دو شخصیّت آرزو و حامد، (دو زوج تخیلی ) برنامه ریزی کردم، هم اکنون نوبت به اولین مثال می رسد: 
رفتار غلط: 
حامد روی کاناپه دراز کشیده و با یک دست تخمه می خوره و با دست دیگه با کنترل، شبکه های تلویزیون را تغییر می ده، آرزو هم از آشپزخانه بیرون میاد و کنار شوهرش میشینه -آرزو این گونه آغاز می کند: صد بار به تو گفتم، وقتی توی خونه تخمه می خوری، یک بشقاب زیر دستت بزار، تا این همه خونه را کثیف نکنی .همیشه همین کار را می کنی ! دقیقاً مثل بچه ها می مونی ! شلخته –تو نمیگی، کی باید خونه را تمییز کنه، دست به سیاه و سفید که نمی زنی، فقط می خوای من را حرص بدی ! حامد که تازه به خودش آمده بود، از اون حالت خودش را جمع و جور کرد و گفت: چی ! ؟توجّه داشته باشید که: مردان بعضی اوقات اصلاً نمی فهمند که شما چه می گویید ! آرزو فقط می خواست، تا رفتار شوهرش را تغییر دهد، او اصلاً قصد ایجاد دعوا، نداشت، او اصلاً انتظار نداشت، که حامد با عصبانیت سرش داد بزنه که: تو هم همیشه نِق نِق می کنی، خسته ام کردی، اگه تو نبودی خیلی، راحت تر بودم .کاشکی اصلاً زن نمی گرفتم ! توجّه کنید: وقتی با یک مرد این گونه برخورد شود، وی تنها و تنها فکر می کند، که زنش قصد ایجاد یک دعوا و یا توهین به وی را دارد، به همین دلیل، سعی می کند تا حدّ ممکن از خودش دفاع کند –پس در چنین مواقعی به او حق دهید، که این گونه صحبت کند .
«زنان فکر می کنند، مردان نیز مثل خود آنها از تغییر لذت می برند، در حالی که مردان از آن رنج می کشند.
رفتار صحیح: 

آرزو، پیش حامد می یاد در حالی که یک بشقاب زیر دستی، در دستش قرار دارد، او اینگونه شروع می کند: ظاهراً این زیر دستی را فراموش کرده بودی، روی میز آشپزخانه جا گذاشته بودی -حامد هم زیر دستی را از آرزو می گیره و پوسته تخمه را یکی در میان در زیر دستی می ریزه –آرزو، می خنده و میگه: چکار می کنی، حواست کجاست، من انتظار دارم، شوهرم خونه را تمییز نگه داره –حامد هم لبخند می زنه و میگه: دیگه تکرار نمیشه .
توجّه کنید: 
1- مردان، حاضرند برای انتظاراتی که از آن ها دارید، هر کاری را انجام دهند، زیرا خود را یک الگو فرض می کنند و شما را یک الگو پذیر .
2-سعی نکنید، رفتارتان مادر گونه باشد، به عنوان مثال زن نباید در مثال فوق، آرزو با حالتی مواخذه گرانه پیش دستی را به حامد می داد، بلکه بهترین شکل برخوردی آرزو این بود تا ظاهراً نشان دهد، حامد پیش دستی را فراموش کرده –آرزو خوب می دانست که حامد اصلاً چیزی را فراموش نکرده بود، لکن به شکلی برخورد کرد تا احترام فردی حامد را نگاه دارد – بنابراین به یاد داشته باشید که: مرد نمی تواند رفتاری را که از مادرش دیده است، از همسرش نیز مشاهده کند .( اگر چنین شد، خواهید دید که رابطه ی شما از حالت یک زوج موفق (یک عاشق و معشوق)به رابطه ی یک مادر و فرزند تبدیل خواهد شد .)انتقاد کردن از مردان، همیشه یک راه تدافعی را از طرف مقابل در پیش دارد، وقتی زن، انتقاد می کند طرف مقابل نمی خواهد بپذیرد که مقصر است، به همین علت به عناوین مختلف، این نوع برخورد را تلافی می کند –به عنوان مثال: اگر مرد، بسیار صبور باشد و اهل دعوا و درگیری نباشد، لا اقل عصبانیت خود را با بازی کردن با کنترل تلویزیون، نگاه به صفحه ی روزنامه و حتی نقش های قالی و بعضا ً با حالت عصبانیت همراه با سکوت یا حتی اخم و تَخم جلوه گر می کند.
منبع:تالار گفتگوی همدردی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی