تصاوير منتخب

۰

حماسه کاروان عظیم اربعین حسینی در امامزاده سید جلال الدین اشرف

امروز چهارشنبه چهل روز از واقعه جانگذار عاشورا سپری می شود و روز اربعین، جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین حسین علیه السلام بوده است و این یار صدیق رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم به بزرگداشت حماسه حسینی می پردازد. همزمان با چهلمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران نفر از مردم مومن و ولایتمدار رفسنجان با حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با سرور و سالار آزادگان جهان تجدید بیعت کردند.
 

مردم شهرستان رفسنجان به ویژه بخشهای مرکزی و فردوس و نوق  از ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) پیاده روی خود را از سه مبدا مسجد صاحب الزمان حسن آباد صادق الائمه علیه السلام  و فیض آباد نوق  و سقاخانه جعفرآباد و سقاخانه های سه قریه شمس آباد،نوق آغاز کرده و حسین گویان مسیر عشق را به سوی چشمه معرفت حرم حضرت  سلطان سید جلال الدین اشرف  همراه با کاروان نمادین اسرای کربلا پیمودند.
به گزارش پایگاه مذهبی دارلصادقیون ایستگاه های صلواتی، خیمه ها یی در طول مسیر برای پذیرایی از دلدادگان حسین (ع) آماده خدمت به زائرین بودند.
  ضمنامسیر اسماعیل آباد مرکز دهستان رضوان مملو از  نوای هیئت های  عزاداری و کاروان نمادین اسرای کربلا  بود که پیاده و سواره جهت ابراز ارادت خود را به ساحت مقدس سالار شهیدان به این مکان رسانیده بودند  طنین انداز کرد.
کاروان عظیم اربعین  اباعبدالله الحسین(ع) امامزاده سید جلال الدین اشرف امسال برای دومین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) از مسیر شمس آباد می باشد. و نماز ظهر را در این مکان مقدس اقامه گردید.
 حدود هزاران نفر عاشق حسینی از مسیرهای اسماعیل آباد و شمس آباد در این آیین باشکوه معنوی شرکت کردند.
آستان مقدس حضرت سیدجلال الدین اشرف، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی شهرستان رفسنجان و  بزرگترین پایگاه تجمع صادقیون در استان کرمان  مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است
حضرت سید جلال الدین اشرف(ع)  از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است  که با 24 واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام میرسد.
براساس  گزارش پایگاه مذهبی دارالصادقیون  نیروهای بسیجی  و هیئتی  و هیئت امناءو انتظامات امامزاده و پاسگاه انتظامی  و آژانس 115 حضور پررنگی در مسیرهدایت و امنیت و نظم این آیین نمادین نقش موثری داشتند.
منزلت این امامزاده  از جایگاه خاصی برخوردار می باشد به عنوان ماوای عاشقان اهل بیت در طول سال می باشد.  و در جوار این امامزاده مزار شهدا و قبورسادات و مومنین می باشد و آرامگاه ملاغلامرضا ناصری استاد اخلاق  در زیر سایه این امامزاده قرار دارد.
لازم به ذکر است به دلیل اعمال محدودیت های ترافیکی در خیابان های منتهی به مسیرهای پیاده روی، ترافیک نسبتا پرحجمی در این محورها لحظه به لحظه  شمار راهپیمایان عزادار افزوده می شدو همین عامل  باعث تجمع چندهزار نفری مردم درصحن امامزاده شده بود. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی