تصاوير منتخب

۰

فرزندانمان را انتقادپذیر بار بیاوریم !

مجموعه تعلیم و تربیت

 
خانواده جایی است که همه ما آن را درک کرده‌ایم و در آن رشدونمو یافته‌ایم، بنابراین مساله پراهمیتی است. نکته‌های بسیار زیادی هم وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانیم یک خانواده سالم و خوشبخت داشته باشیم؛ مثلا اینکه سعی نکنیم در خانه فقط حرف، حرف یک نفر باشد، چرا که همه اعضای خانواده حق دارند نظراتشان را بیان کنند و با همدلی میان اعضای خانواده‌ می‌توان مشکلات را حل کرد و به آرامش رسید...
نهاد خانواده، جامعه نسبتا کوچکی را تشکیل می‌دهد که هریک از اعضای آن به نحوی بر دیگری تاثیر می‌گذارد. در چنین تاثیر متقابلی، مجموعه‌ای از اعتقادها، آداب، رسوم و ارزش‌های اخلاقی، عاطفی و اجتماعی شکل می‌گیرد. از طرفی رشد کودکان در این نهاد بیشتر متاثر از همین ارزش‌گذاری و گرایش‌های اخلاقی، عاطفی و اجتماعی است.
در هر صورت به نظر من زمانی می‌توانیم یک خانواده خوشبخت و در پی آن یک جامعه سالم داشته باشیم که همه افراد آن بتوانند نقطه‌نظرهای خود را با یکدیگر در میان بگذارند. چرا که امروز ما جوانان خوش‌فکر و بااستعداد زیادی داریم که با مشورت با آنها می‌توانیم آینده‌ روشنی داشته باشیم. چه خوب است والدین به فرزندانشان یاد بدهند هم آزادانه حرفشان را بزنند و هم انتقادپذیر باشند.
از سوی دیگر امیدوارم گسست نسلی و ارتباطی که در بعضی از خانواده‌ها وجود دارد از میان برود و افراد خانواده مانند گذشته‌ها قدر یکدیگر را بدانند و از کنار هم بودن لذت ببرند، چرا که بهترین خاطرات هر فردی به خانواده و دوران کودکی‌اش برمی‌گردد، پس بهتر است نگاه‌ تازه‌ای به خانه و خانواده داشته باشیم.
منبع:aftabir.com

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی