تصاوير منتخب

۰

جشن میلاد انوار الهی در مدرسه قرآنی حضرت صادق الائمه علیه السلام

مجموعه :گزارش محافل مذهبی

جشن میلاد انوار الهی در مدرسه قرآنی حضرت صادق الائمه علیه السلام

همزمان با سالروز  ولادت با سعادت  سالار شهیدان حضرت  امام حسین علیه السلام
و  علمدار کربلا و اسوه وفا و ادب  حضرت ابولفضل علیه السلام
 و زینت عابدین امام سجاد علیه السلام  مراسم جشن با شکوهی
 در مدرسه قرآنی صادق الائمه  علیه السلام رضوان
 در روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1395  برگزار شد.
بعداز این مراسم   پنجمین  جلسه آموزش خانواده  با حضور  معلمین  و مادران دانش آموز با حضور خانم ملایی مدیر مرکزمشاوره رفسنجان و کارشناس آموزش خانواده برگزار گردید. 
خانم ملایی  واقع‌بینی در کشف استعدادها  را یکی از مهم‌ترین وظایف والدین دانست.  و گفتند: اکثر والدین به دلیل این‌که دوست دارند فرزندشان بسیار باهوش باشد و در زمینه‌های خاصی که آنها می‌خواهند مستعد نشان داده شوند، بسیاری از استعدادهای واقعی کودک را نادیده گرفته و تنها به خواسته‌های خود توجه می‌کنند و گاهی از کودک خود انتظارات واهی و نادرست دارند که این کارشان تنها به هرز رفتن استعدادهای واقعی فرزندشان می‌انجامد. خداوند در هر فردی استعدادهای خاصی گذاشته است که او را منحصر به فرد می‌کند پس سعی کنید استعدادهای واقعی فرزندتان را بیابید.
کارشناس آموزش خانواده  خانم ملایی راجع به کمبود محبت و احساس تنهایی شدید فرزندان گفتند: اگر کودکان و نوجوانان کمبود محبت احساس  کنند و در برخوردهای اجتماعی، چه در محیط خانه چه در اجتماع ـ از نظر احساسی و عاطفی ـ اقناع نشوند و به سنین بالاتر بروند، دوگانگی شخصیت پیدا می کنند و زمینه های بهتر تربیت و هدایت در آنها کاهش می یابد. در نتیجه، نظام های آموزشی و تربیتی نیز با افرادی سرگردان و عقده ای و بعضا قانون گریز مواجه می شوند که نمی توانند کار چندانی برای اصلاح و تربیت آنها انجام دهند.
 خانم ملایی یکی ازمهمترین اهداف  والدین ، ایجاد حس استقلال در فرزندان دانست.
ما باید به فرزندان کمک کنیم تا به افرادی غیر وابسته مبدل شوند
و بدون کمک ما نیازهای خود را بر طرف سازند.
ما نباید فرزندان را بصورت کپی های زنده از خودمات تصور کنیم
چرا که آنها انسانهای واقعی اند با خصلتها، تمایلات، احساسات ،
نیازهاو آرزوهای متفاوت روشهای خاصی که کودک را مستقل از دیگران می کند. 
سرکار خانم  اعظم سادات ترابی مدیر مدرسه قرآنی حضرت صادق الائمه علیه السلام رضوان  در پایان  ضمن تقدیر تشکر از والدین گفتند : هدف ما از تشکیل  کلاس های آموزش خانواده این است که ، اولیا از آسیب های اجتماعی که سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان راتهدید می کند آشنا شوند وبتوانند برای مقابله ومصون سازی فرزندان خود در مقابل این تهدیدات اقدامات لازم را بعمل آورند .






برگرفته از : darolsadeghiyon.ir

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی