تصاوير منتخب

۰

پیر طریقت فرموده است:

مجموعه فضایل اخلاقی


هر که از در تصدیق و تسلیم درآید، وی را سه شربت، یکی دهند: 

یا شربتی دهند از معرفت، تا دل وی به حق زنده گردد
یا زهری دهند که نفس اماره در زیر قهر او کشته گردد
یا شرابی دهند که جان از وجود او مست و سرگشته شود 
از این جا یافت حقیقت و انس صحبت آغاز کند، لذت خدمت و حلاوت و طاعت بیابد، سرور معرفت در پیوندد، به روح مناجات رسد.
پس در شغلی افتد که از آن عبارت نتوان تا آنگاه که همه زندگانی شود در آن. 
(بگو نماز من و سجود من و قربان من و زندگانی من و مرگ من برای خدا است، خداوند جهانیان. انعام/162

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی