تصاوير منتخب

ازدواج مجدد مرد متاهل

صفحه مشکلات

ازدواج مجدد مرد متاهل
✋سلام
❇️آقا
❇️متاهل
❇️سن:۳۰
❇️مشکل:بنده حدود یازده ساله که با همسرم ازدواج کردم و ۳ فرزند هم داریم همسر بنده که حدود۷سال از من بزرگتره ولی بنده به ایشان علاقه مندم و از محبت ایشان در قلبم کم نشده
اما به خاطر بعضی از مسائل من جمله کثرت اولاد و عمل به سنت رسول الله و یکسری مسائل دیگه
مثل بزرگ تر بودن و خیلی از مسائل دیگه بنده به فکر ازدواج مجدد افتادم و البته همسرم هم تا حدودی در جریان هستند و به بنده اجازه نامه محضری هم دادند
به نظر شما من چه کنم؟
فکر ازدواج دوم لحظه ای از سرم بیرون نمیره و با صحبت های طولانی و مشاوره یه مقدار آروم میشم و به زندگی عادی برمیگردم ولی بعد از چند روز دوباره روز از نو
از طرفی بچه زیاد میخوام که همسرم توانایی اون رو نداره و سنش بالا رفته و من نمیتونم از این ماجرا چشم پوشی کنم.


مشاهده پاسخ در ادامه مطلب...


پاسخ

#بسم_الله_الرحمن_الرحیم .

سلام
      رسول اکرم (ص) می فرمایند:
👈«تَناکحوا و تَناسلوا فانّی اُباهی بِکُم یوم القیامه و لو بالسّقط» ازدواج کنید و تشکیل خانواده بدهید و تولید نسل نمایید، که من در روز قیامت به شما مباهات می کنم، حتی به طفل کوچکی که سقط شده باشد. (وسایل الشیعه، ج20، ص 14).👉
از نظر اسلام  یک مرد می تواندبا چهار زن ازدواج کند ولی بزرگوار #توجه داشته باشید: اجازه داشتن برای انجام عملی،دلیل بر انجام 💯در💯آن عمل نمی باشداین کار مثل ⬅️این که شما یک ماشین برای خودتان دارید اجازه هرگونه تصرف هم دارید ولی آیا واقعا حاضر هستید حتی یک خط روی آن بی اندازید ⁉️چه برسد به این که آن را خراب کنید ؛اجازه اسلام هم این گونه است.
🌹اما در مورد سنت رسول خدا (ص) به عرض تان برسانم که: حضرت رسول(ص) یک سری شرایط خاص داشتند که الانه برای هیچ کسی تکرار نخواهد شد بخاطر همین علت ،زیاد ازدواج می کردند بنده یک مورد را نام می برم برای شما تا کمی بحث روشن ترگردد. 💥 یکی از علت های کثرت ازدواج حضرت محمد(ص) این بوده که با همسر شهیدان اسلام ازدواج می کردند تا همسران شهیدان تنها و بدون سر پناه وسرپرست نباشند. علت های دیگری که وجود داردکه کسی شرایطش را ندارد... .
✅اما در مورد اجازه همسرتان باید به این گونه باشد که واقعا از ته دل خانوم تان راضی به این ازدواج باشد نه این که فقط یک امضایی بکند همین و بس .
✅درسته که ما احادیثی در مورد کثرت فرزند داریم مثل حدیث فوق اما احادیثی در مورد دل شکستن هم داریم مثل:
💠امام زین العابدین (ع) می فرماید: پدرم در لحظات آخر عمر عزیزش، در آن شرایط سخت روز عاشورا در حالی که خون در رگ هایش می غلطید مرا در آغوش گرفت و به من فرمود تو را به آن چه پدرم نزدیک شهادتش بود به من فرمود وصیت میکنم و آن این که :( " یا بنی! ایاک و ظلم من لاتجد علیک ناصرا الا الله" ؛ پسر عزیزم! از ظلم و ستم به کسی که یار و یاوری جز خدا ندارد بپرهیز).💠

⬅️شکستن دل انسان و ناراحت کردن او از گناهانی است که دارای عواقب بدی است که اصلااین کار ارزشی ندارد➡️
⬅️توصیه دیگر این که در شرایط اجتماعی فی الحال ازدواج دوم مشکلات اساسی به بار خواهد آورد➡️

🗯حرف آخر این که: اصلا تمامی سخنان شما درست اما شما واقعا یک لحظه خود تون را جای همسرتان بگذارید و او را درک کنید و چه حسی دارد بعد خودتان متوجه خواهید گردید.
🌷امید وارم که در زندگی تان موفق گردید و ما را از دعای خیرتان محروم نگردانید🌹🌹🌹

تعداد بازدید: ۷۴۹