تصاوير منتخب

۰

ثواب ترک گناه خودارضایی

مجموعه رذایل اخلاقی

ثواب ترک گناه خودارضایی

سلام رفیق…

ببین اصلا بحث بهشت جهنم نیست…اصلا نمیخوام از این چیزا بهت بگم…من میخوام دو کلام فقط با خودت حرف بزنم.

اصلا فکر کن نه خدایی وجود داره نه جهنمی و نه عذابی…یه سوال دارم ازت : قبول داری داری غرق میشی یا نه؟

شاید بگی رضا قبول دارم حرفتو اما نمیتونم…شاید هم بگی مقصر من نیستم!!

نمیخواد کسیو مقصر بدونی …من از خودت سوال کردم و میخوام آره یا نه جواب بدی…بهونه نیار ! پرسیدم قبول داری غرق گناه شدی؟

قبول داری این زندگی که واسه خودت درست کردی با جهنم هیچ فرقی نداره؟ اره یا نه؟

مطمئنم هر چقدر هم غرق شده باشی اما یه کوچولو وجدان برات مونده !!

پس میشه از دریچه وجدان وارد شد و کمکت کرد…

قبول داری جوونیت داره میسوزه؟

قبول داری این زندگی داره تکراری میشه

قبول داری داری کم میاری؟

قبول داری دیگران ازت جلو زدن؟

قبول داری دیگه اون ذوق شوق قدیم رو نداری؟

قبول داری لبخندات زورکی شده؟

 

خدا تو قران میگه : اگه گناهاتو ترک کنی به واسطه هر گناهی که کردی ثواب مینویسم…

بذارید یه مثال باحال بزنم :

شخصی رو در نظر بگیرید که 1000000000000000000000000 تا گناه کرده …؟ خب اگه این طرف بیاد توبه کنه و دیگه تکرار نکنه خدا  این همه گناه رو تبدیل به خوبی و حسنه میکنه….خودتون حساب کنید که چه سودی کرده این طرف

خدا عاشق بنده های توبه کاره..میدونی چرا؟ چون اصلاح خیلی سخته و خدا هم خیلی خوب اینو میدونه بخاطر همین میگه من بنده های توبه کارمو از همه بیشتر دوست دارم.

چرا دست دست میکنید پس؟ بسم الله….حیفه به خدا….خدای به این خوبی داریم اونوقت یه گوشه بشینی خودتو سرزنش کنی؟

یا علی ….کم نیارید…ترک کنید این کار زشت و خجالت آورو…از امام علی(ع) کمک بگیرید حتما کمکتون میکنه…

وقتی چهل روزتون تموم میشه باعث میشه خیلی چیزایی که قبلا پیشتون بود و نمیدید الان ببینید…خدا سرشار از حکمتتون میکنه…

از زمین و هوا براتون حکمت و دانش میباره

اعتماد به نفستون زیاد میشه

دید خارج از گود پیدا میکنی

ارادتون زیاد میشه

وقتی میرید جلو اینه کیف میکنید و احساس عزت نفس میکنید

.و….

صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را/خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی؟

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی