تصاوير منتخب

۰

راه حل درمان قهر و لجبازی همسرم چیست؟

مجموعه : پرسمان

راه حل درمان قهر و لجبازی همسرم چیست؟

با سلام

حدود 2 سال است که ازدواج کردم سن من 36 و همسرم 26 سال دارد
از ابتدای ازدواجمان همسرم بی دلیل و بدون هیچ مقدمه ای قهر میکرد و هنوز نیز با لجبازی و قهر سر مسائل مختلف قهر میکند
در ضمن تمکین نیز نمیکند و با بهانه گیری و قهر از تمکین سر باز میزند
به روشهای مختلف تلاش برای حل مشکل کردم از کمک گرفتن از خانواده ها و مشاور. ولی هنوز نتیجه نگرفتیم به طوری که حتی مشاور در مقابل لجبازی های همسرم کم آورد.
کلی هزینه برای تشکیل زندگیم کردم. با کلی آرزو و امید زندگی مشترک را به بهترین نحو و با تمام توانی که داشتم آغاز کردیم
با توجه به مشکلات اقتصادی و شغلی اصلا همسرم همکاری نمیکند و لجبازی پشت لجبازی.
طلاق؟ مهریه سنگین و تمام خسارتهایی که به من رسیده را چه کسی پرداخت میکند؟
اصلا من مقصر نیستم که اینقدر عذاب بکشم. مطمئنا قانون بابت پرداخت مهریه و حق و حقوقات به همسرم رای میدهدو من بدون اینکه تقصیری داشته باشم میسوزم
زندگیم را با تلاش و کوشش و با هدف و نیت پاک آغاز کردم. اصلا رقبتی به کار کردن ندارم
به طور کلی خیلی خسته شدم و تمرکز انجام کار را ندارم و کیفیت کارهایم افت کرده.
نمیدانم کجای راه را اشتباه کردم.
من آدم معتقدی هستم و در دوران زندگیم ازدواج امری مقدس بود. ولی بعد از ازدواج دیدگاهم نسبت به ازدواج کاملا تغییر کرده و از اعتقادات و افکارم نسبت به ازدواج قبل از ازدواج پشیمان هستم.
لطفا اگر راهی برای درمان این مشکل هست من را راهنمائی کنید.
متشکرم

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
ابتدا باید عرض نمایم که برای زوج درمانی و خانواده درمانی، و ارائه راهکار عملی و تاثیر گذار، شنیدن حرف دو طرف لازم است. زیرا هر یک از زن و شوهر ماجرا را از زاویه خاص خود می بیند لذا خود را برحق می داند و طرف مقابل را سیام مطلق می پندارد در حالی که شما هیچ اختلاف بین زوجی را نمی توانید پیدا کنید که یک طرف سفید سفید و یک طرف سیام سیاه باشد. لذا برای ارائه راهکار شنیدن سخن هر دو طرف و نیز خروج هر دو طرف از خود میان بینی لازم است. لذا یا به یک زوج درمانگر با تجربه مراجعه نمایید و یا همسرتان را تشویق نمایید که به همراه شما با ما مکاتبه کند.
موضوع دیگری که مطرح فرموده اید قهر کردن همسرتان است، طبق نظر خانواده درمانگران قهر زشت ترین و پلید ترین چیز درارتباطات زناشویی و از درگیری فیزیکی نیز بدتر است چون به معنی قطع کامل ارتباط است، لذا لازم است که این موضوع را به ایشان تفهیم نمایید و هردویتان مهارت حل مسئله و مدیریت زندگی زناشویی را بیاموزید و به کار ببندید. شاید قهر همسرتان بخاطر الگو گیری ایشان از خانواده اصلی اش باشد. لذا اگر به این امر توجه نماید می تواند از آن پیشگیری کند.
فرموده اید:« در ضمن تمکین نیز نمی کند و با بهانه گیری و قهر از تمکین سر باز می زند» در این خصوص باید عرض نمایم که برانگیختگی جنسی زن 90% عاطف و هیجانی است و 10% جسمی است لذا تا وقتی که ایشان با شما مشکل دارد و دل او را به دست نمی آورید نباید انتظار داشته باشید که او رغبتی به عمل جنسی با شما پیدا کند پس باید به ریشه یابی مشکل بپردازید.
فرموده اید:«به روشهای مختلف تلاش برای حل مشکل کردم از کمک گرفتن از خانواده ها و مشاور. ولی هنوز نتیجه نگرفتیم به طوری که حتی مشاور در مقابل لجبازی های همسرم کم آورد.» در این رابطه باید عرض نمایم که تا خود زوجین نخواهند هیچ کس نمی تواند کاری انجام دهد، ولی با تجربه بودن مشاور نیز مهم است. لذا اگر در تهران زندگی می کنید می توانید به دکتر یونسی مراجعه کنید02144015879.
فرموده اید:«با توجه به مشکلات اقتصادی و شغلی اصلا همسرم همکاری نمیکند و لجبازی پشت لجبازی طلاق، مهریه سنگین و تمام خسارتهایی که به من رسیده را چه کسی پرداخت می کند؟» در این خصوص باید عرض نمایم که در صورت حاد شدن این قضایا باید با یک وکیل با تجربه مشورت کنید تا راهکارهای ممکن و کم هزینه را برای شما بنمایاند.
فرموده اید «من بدون اینکه تقصیری داشته باشم می سوزم» همانطور که عرض کردم در اختلافات بین زوجی هیچ یک از طرفین نمی تواند ادعا کند که بی تقصیر است و همین سخن شما نشان می دهد که مقداری از واقع بینی فاصله گرفته اید. گاهی ما برای زنها و شوهرهایی که هر یک فقط حق را به خودش می دهد و دیگری را بطور کامل مقصر می داند می گوییم که هر یک خود را نیم ساعت به جای دیگری قرار دهد و آنگاه انتظاراتش را از طرف مقابلش را در یک لیست بنویسد این کار باعث همگرایی بیشتر زن و شوهر به هم می شود لذا شما لحظاتی را به جای همسر خود بگذارید و ببینید که از شوهر خود چه انتظاراتی دارید و آنها را در یک لیست بنویسید و سپس ببینید کدامیک را تا بحال برآورده نساخته اید و همین کار را باید همسرتان انجام دهد.
فرموده اید:«به طور کلی خیلی خسته شدم و تمرکز انجام کار را ندارم و کیفیت کارهایم افت کرده. نمی دانم کجای راه را اشتباه کردم» در این خصوص باید عرض نمایم که شما باید در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می‌کردید تا مشاور با مصاحبه و آزمون ویژگیهای شخصیتی و خانوادگی و سایر موضوعات شما و دختر انتخابی تان را بسنجد و نظر خود را پیرامون ازدواجتان بگوید تا با عقلانیت وارد وادی زندگی مشترک شوید.
فرموده اید: «من آدم معتقدی هستم و در دوران زندگیم ازدواج امری مقدس بود. ولی بعد از ازدواج دیدگاهم نسبت به ازدواج کاملا تغییر کرده و از اعتقادات و افکارم نسبت به ازدواج قبل از ازدواج پشیمان هستم» در این خصوص باید عرض نمایم که ما نباید کوتاهی و سوء مدیریت‌مان را به گردن امور دیگر بیندازیم و اولین قدم در راه اصلاح زندگی، قبول مسئولیت سوء مدیریت و اشتباهات مان است چه آنکه اگر ما فرافکنی کرده و تقصیر را به بیرون از خود منسوب کنیم، هرگز به فکر اصلاح رویه و رفتار خود نمی افتیم و پای در گل می مانیم. پس ازدواج همچنان امری مقدس است و شما نباید از دید مثبت خود به ازدواج پشیمان شوید.
موفق باشید.

http://www.pasokhgoo.ir/node/93633

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی