تصاوير منتخب

۰

سه فاکتور موثر در رضایت از زندگی

مجموعه رازهای موفقیت در زناشویی

سه فاکتور موثر در رضایت از زندگی

انسان‌ها زندگی و خوشبختی خود را براساس موفقیت‌ها و دستاورد‌هایشان می‌سنجند و اگر به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، ....

 

گروهی از روانشناسان آمریکایی در یک نظرسنجی جدید دریافته‌اند افرادی که از سه فاکتور اصلی شامل رفتن به دانشگاه، ازدواج و یک شغل خوب با درآمد کافی بهره‌مند هستند، زندگی شادتری دارند و بیشتر احساس خوشحالی و رضایت می‌کنند.

 

«دانیل کاهن‌من» - روانشناس برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و دستیار وی انگوس دیتون در دانشگاه پرنیستون - پاسخ‌های نظرسنجی شاخص سلامت «گالوپ - هلت‌ویز» را که از 450 هزار شرکت‌ کننده طی سال‌های 2008 تا 2009 جمع‌آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کرده و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

 

این متخصصان می‌گویند: انسان‌ها زندگی و خوشبختی خود را براساس موفقیت‌ها و دستاورد‌هایشان می‌سنجند و اگر به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، دست پیدا کنند در نهایت به لحاظ احساسی و مالی ارضا می‌شوند و احساس امنیت می‌کنند.

 

به گزارش شبکه‌ی خبری ای.بی.سی، این احساس رضایت و امنیت باعث می‌شود فرد به شادی دست پیدا کند.

 

در این نظرسنجی معلوم شد که سه فاکتور دانشگاه رفتن، ازدواج کردن و داشتن یک شغل خوب با درآمد مناسب معمولا از اهداف عمومی هستند که اکثر انسان‌ها برای دستیابی به آنها تلاش می‌کنند.

منبع : isna.ir

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی