تصاوير منتخب

۰

داستانی تکان دهنده در مورد تمیز کردن حرم حضرت زینب (س)

مجموعه: داستان و حکایت

داستانی تکان دهنده در مورد تمیز کردن حرم حضرت زینب (س)

به گـزارش پایـگاه مذهبی دالصادقیون؛ در مقدمـه کتاب خصایــص الزینبـیه داستـانى آمده اسـت که نشـان مى دهــد قبـر زینب (س ) در شـام است و آن اینـکه :

مرحوم حاج محمد رضـا سقــازاده ، که یکى از وعاظ توانـمند بود، نقل مى کند: روزى به محضر یکى از علماى بزرگ و مجتهد مقدس و مهذب ، حاج ملاعلى همدانى مشرف گشتم و از او درباره مرقد حضرت زینب جویا شدم ، او در جوابم فرمود :

روزى مرحوم حضرت آیت الله الغظمى آقا ضیاء عراقى (که از محققین و مراجع تقلید بود) فرمودند: شخصى شیعه مذهب از شیعیان قطیف عربستان به قصد زیارت حـضرت امـام رضـا (ع ) عازم ایران مى گردد. او در طول راه پول خود را گم مى کند. حیران و سرگردان مى ماند و براى رفع مشکل متوسل به حضرت بقیه الله امــام زمـان (عج ) مى گردد. در همان حال سید نورانى را مى بینـد که به او مبلغى مرحمت کرده و مى گوید : این مبلغ تو را به سـامره مى رسـاند.

چون به آن شهر رسیدى ، پیش وکـیل ما حاج مـیرزا حسن شیرازى مى روى و به او مى گویى : سید مهدى مى گــوید آن قدر پول از طرف من به تو بدهد که تو را به مشهد برساند و مشکل مالى ات را برطرف سازد.

اگر او نشانه خواست ، به او بگو : امسال در فصل تابستان ، شما با حاج ملاعلى کنى طـهرانى ، در شام در حــرم عمـه ام مشرف بودید، ازدحام جمعـیت باعث شده بود که حرم عمه ام کثیـف گردد و آشغـال ریخته شود. شما عبا از دوش گرفته و با آن حرم را جاروب کردى ! و حاج ملاعلى کنى نیز آن آشغال ها را بیرون مى ریخت … و من در کنار شما بودم !!

شیعه قطیفى مى گوید: چون به سامرا رسیدم و به خدمت مرحــوم شیرازى شرفیاب شدم جریان را به عرض او رساندم . بى اختیار در حالى که اشک شوق مى ریخت ، دست در گردنم افکند و چشـمهایم را بوسید و تبریک گفت و مبــالغى را برایم مرحمت کرد.

چون به تهران آمدم ، خدمت حاج آقاى کنى رسیدم و آن جـریان را براى او نیز تعریف نمودم . او تصدیق کرد، ولى بسیار متاثر گشت که اى کاش این نمایندگى و افـتخار نصیب او مى شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی