تصاوير منتخب

۰

خوردن خاک، زنگ خطری برای کودکان!

مجموعه رفتار کودکان و والدین

خوردن خاک، زنگ خطری برای کودکان!

ایک متخصص کودکان اظهار کرد: کم خونی ناشی از کمبود آهن امروزه مشکل جدی سلامت عمومی در جهان و ایران ست که عدم رسیدگی و درمان آن عوارضی را به دنبال خواهد داشت. در این میان خاک خوردن کودکان یکی از نشانه‌های کمبود آهن است که توجه به آن ضرورت دارد.


این متخصص در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: کمبود عنصری چون روی و آهن در بدن اثرات ناخوشایندی دارند که ممکن است با علائم مختلفی همراه باشد از جمله خاک خوردن کودک که در این مورد کودک علاقه به خوردن مهر، خاک یا مواردی از این قبیل دارد.


وی در ادامه تأکید کرد: کمبود آهن در رشد جسمی و ذهنی کودک مؤثر است و کم خونی ناشی از آن خطر جدی در فرد محسوب می‌شود. از آن جا که درصد بالایی از مردم ایران به کم خونی ناشی از کمبود آهن دچار هستند استفاده از غذای حاوی آهن و روی از جمله آجیل و پروتئین‌های حیوانی ضروری است و باید با این بیماری از کودکی و با استفاده از داروهای مکمل آهن، تحت نظر پزشک مقابله کرد.



ایشان در پایان خاطرنشان کردند: مقابله با کمبود آهن می‌تواند در جلوگیری از کوتاه قد شدن کودکان مؤثر باشد و به رشد نرمال آنها کمک کند

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی