تصاوير منتخب

۰

ازدواج با معتادهای ترک کرده

مجموعه: دانستنیهای قبل از ازدواج

همه افراد در انتخاب همسر مۆلفه های بسیاری برای خود در نظر می گیرند که برخی در بین همه یکسان و برخی مختص خود فرد هستند. یکی از مهمترین معیارهای مشترک، آگاهی از سابقه و وضعیت گذشته و فعلی جسمی و روانی فرد مقابل است.

 

گاهی برخی ادعا می کنند که گذشته هر فردی مربوط به خودش بوده و ما کاری به گذشته اش نداریم. آنچه مهم است این است که این فرد در حال حاضر چه شخصیتی دارد. ازدواج با فرد ترک کرده هم جزء همین شرایط می باشد. گاه حتی برخی وقتی متوجه می شوند که فرد مقابلشان قبلاً معتاد بوده و ترک کرده است بسیار از غیرت و شجاعت وی خوششان آمده و زبان به تحسینش می گشایند و حتی از او به عنوان همسری مناسب و قوی برای زندگی یاد می کنند.

 

قطعا نظر این گروه در مورد شجاعت و غیرت فرد ترک کرده کاملاً درست است اما اینکه این افراد تنها به صرف قدرت ترک کردن برای ازدواج هم مناسب هستند اصلاً درست نیست. زیرا این افراد لذت مصرف مواد اعتیادزا را چشیده اند و خاطره این لذت برای همیشه در ذهنشان باقی است. از آنجایی هم که انسان ها مدام به دنبال لذت و تفریح و تنوع و فرار از مشکلات هستند هر آن ممکن است که این افراد پس از برخورد با مشکلات و سختی های کوچک و بزرگ زندگی مشترک به حالت قبلی و اعتیادشان باز گردند. در واقع در چنین اشخاصی احتمال مصرف مواد اعتیادزا در آینده بسیار بیشتر از افراد عادی و سالمی است که لذت حاصل از این مواد را تجربه نکرده اند.

در ازدواج با فرد ترک کرده حتماً حتماً از مشورت یک مشاور خوب بهره برده و تحت نظر وی مراحل آشنایی و تصمیم را طی نمایید

 

پس آیا نباید با فردی که ترک کرده ازدواج کرد؟

 

ما سعی نداریم در اینجا شما را به ازدواج یا عدم ازدواج با افراد ترک کرده توصیه کنیم اما برای اینکه در این زمینه انتخاب درست تری داشته باشید برخی نکات را به شما گوشزد خواهیم کرد:

 

1.در ازدواج با فرد ترک کرده حتماً حتماً از مشورت یک مشاور خوب بهره برده و تحت نظر وی مراحل آشنایی و تصمیم را طی نمایید.

 

2.از پاسخ مثبت دادن به خواستگاری که کمتر از یک سال از ترک وی می گذرد خودداری نمایید. زیرا ترک این افراد هنوز صد در صد نبوده و احتمال بازگشتشان بسیار زیاد است.

 

3.متاسفانه اعتیاد به همراه خود بی هدفی و بی برنامگی، بدخلقی و پرخاشگری و هزار و یک مشکل دیگر برای فرد معتاد به ارمغان می آورد. به همین دلیل سعی کنید در دوران آشنایی با فردی که مدعی ترک است حتما بر روی مسائلی چون اخلاق، مهارت‌های زندگی(کنترل خشم، ‌استرس، همدلی.....)، هدفمندی، مسئولیت پذیری و... توجه خاصی مبذول داشته و تمام این خصوصیات را در وی مورد ارزیابی قرار دهید.

منبع:tebyan.net


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی