تصاوير منتخب

۰

انتخاب عکاسی برای مراسم عروسی

مجموعه: دانستنیهای قبل از ازدواج

 

چند سال که می‌گذرد دیگر کسی یادش نمی‌آید شب عروسی شما شام چه خورده یا پذیرایی . تنها چیزی که از مهم‌ترین شب زندگی‌‌تان به یادگار می‌ماند و می‌توانید آن را به بچه‌ها و حتی نوه و نتیجه‌های‌تان هم نشان دهید، عکس و فیلم مراسم است.


قبل از هر کاری باید تحقیق کنید که بهترین عکاسی کدام است. جایی که منصف باشد، کار هنری انجام دهد و یادگار خوبی برای شما بگذارد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که همیشه عکاسی های معروف بهترین نیستند. گاهی عکاسی های تازه کار هم خدمات خلاقانه تر و بهتری ارائه می دهند و هم قیمت ارزان تری دارند چون می خواهند زودتر مشتری شان را پیدا کنند پس با شما راه می آیند.

 

بعضی از تالارهای عروسی این قانون را وضع کرده اند که فقط از عکاس های طرف قرار داد با خودشان استفاده کنید و به جز این عکاسان، شخص دیگری برای عکاسی و فیلمبرداری اجازه ورود به سالن را ندارد.

 

در این وضعیت یا باید تالارتان را عوض کنید یا تسلیم قانون تالار شوید. البته راه سوم این است که عکاسی را در دو قسمت انجام دهید.

بخش خارج از تالار را به آتلیه مورد نظر خود بسپارید و بخش داخل تالار را به عکاس و فیلمبردار طرف قرارداد با تالار.

 

• روتوش بی‌روتوش

 

وقتی دارید آلبوم و نمونه کار عکاسی را می‌بینید توجه کنید عکس‌ها روتوش زیادی نداشته باشد. خیلی از عکاس‌ها اشکالات عکاسی‌شان را با روتوش زیاد می‌پوشانند اما روتوش، چهره شما را مصنوعی و از حالت طبیعی خارج می‌کند و توی ذوق‌تان می‌خورد. علاوه‌بر این سعی کنید مکان عکاسی نزدیک محل جشن یا آرایشگاه باشد تا وقت کمتری را در مسیر رفت‌وآمد از دست بدهید.

 

قرارداد، تنها مرجعی است که در هنگام بروز اختلافات می تواند به کمک شما بیاید. کلیه جزئیات توافق شده را در قرارداد ذکر کنید. از زمان حضور عکاس و فیلمبردار در محل برگزای جشن عروسی گرفته تا مبالغ اضافه کاری، تحویل دادنی های اصلی، مراحل فیلم برداری و خلاصه هر آنچه که در صحبت های شفاهی مطرح می شود

 

• مواظب بدقولی باشید

 

بعضی از آتلیه‌ها عکس بزرگ عروس و داماد را به‌عنوان هدیه شب عروسی به آن‌ها می‌دهند. حتما موقع قرارداد از آتلیه بپرسید دقیقا چه خدماتی به شما ارائه می دهد. قرار است کلیپی برای شما پخش کنند؟

 

حتما قبل از قرارداد بستن بپرسید هزینه چاپ عکس یا درست کردن آلبوم روی هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید اعمال می‌شود یا نه. بعضی از آتلیه‌ها فایل عکس‌های گرفته شده را به شما نمی‌دهند تا صرفا عکس چاپ شده را از خودشان بخرید و عکس را خیلی گران‌تر با شما حساب می‌کنند. تا جایی که ممکن است با آن‌ها قرارداد نبندید. تاریخ تحویل آلبوم و چگونگی آن را هم حتما با آتلیه چک کنید.

 

یادتان باشد قرارداد، تنها مرجعی است که در هنگام بروز سوء تفاهم ها و اختلافات می تواند به کمک شما بیاید. کلیه جزئیات توافق شده را در قرارداد ذکر کنید. از زمان حضور عکاس و فیلمبردار در محل برگزاری جشن عروسی گرفته تا مبالغ اضافه کاری، تحویل دادنی های اصلی، جزئیات مربوط به کیفیت، مراحل فیلم برداری و خلاصه هر آنچه که در صحبت های شفاهی مطرح می شود و برای شما مهم است می بایست به وضوح و با جزئیات کامل در قرارداد ذکر شود.

 

•امنیت عکس‌ها

 

بهتر است آتلیه‌ای که کار شما را انجام می‌دهد، آشنا باشد. هم از آن جهت که کارشان و چگونگی تحویل آن را دیده‌اید و مطمئن هستید، هم از آن جهت که امنیت عکس‌های شما تامین شود. در مورد امنیت عکس‌ها حتما با مسئول آتلیه صحبت کنید.

 

• با قیمت‌ها آشنا شوید

 

یکی از بخش‌های مهم و البته دوست داشتنی و هزینه‌بر مراسم ازدواج، ثبت تصویری این واقعه شیرین است. در منوی‌های معرفی شده از طرف آتلیه‌ها و مراکز عکاسی البته مجاز، پایه قیمتی که برای منوی شماره یک ارائه می‌دهند 500 تا 650 هزار تومان است. این منو شامل فیلمبرداری 2 دوربینه توسط فیلمبردار خانم و آقا، یک تخته‌شاسی 100 در 70 دو نفره عروس و داماد و 40 عکس آلبومی است. این منوی عکاسی و فیلمبرداری را می‌توانید بسته به شرایط مالی تان یا تعداد مهمان ها و برنامه ای که برای تالار دارید، کم و زیاد کنید.

منبع: زندگی ایده آل، گالری عروس

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی